İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
DOÇENT
2018 /
...
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Makaleler
Din Görevlilerine Göre Camiler ve Din Görevlileri Haftası
EBSCO
ARICI İSMAİL
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
2018
1304-4990
729
743
http://dergipark.gov.tr/download/article-file/458110
Türkçe
Din Dersi Öğretmeni Yetiştirme Faaliyetlerinin Dünü ve Bugünü
EBSCO, MLA, Index Islamicus, Index Copernicus
ARICI İSMAİL
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
2018
56
1307-9581
10.17719/jisr.20185639056
877
884
http://sosyalarastirmalar.com/cilt11/sayi56_pdf/7ilahiyat/arici_ismail.pdf
Türkçe
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programında Saygı Değeri
EBSCO
ARICI İSMAİL,MADEN KENAN
Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
2018
1
1304-4990
237
256
http://dergipark.gov.tr/download/article-file/455948
Türkçe
Elazığ’da Taziye Geleneği
Endekste taranmıyor
ALBAYRAK ALİ,ARICI İSMAİL
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
2007
2
1304-639X
33
44
http://portal.firat.edu.tr/WebPortal/?BirimID=278
Türkçe
Din Görevlilerinin Hazırlayıcı Eğitim Kursuna Yönelik Görüşleri
Endekste taranmıyor
ÖZDEMİR ŞUAYİP,ARICI İSMAİL
Dini Araştırmalar
2011
39
1301-966x
87
103
http://dergipark.gov.tr/download/article-file/52104
Türkçe
Alevilerin Cem Evleri ve Diyanet İşleri Başkanlığına Yönelik Görüşleri (Malatya Örneği)
EBSCO, MLA, DOAJ, AMIR (Access to Mideast and Islamic Resources)
ÖZDEMİR ŞUAYİP,ARICI İSMAİL
Turkish Studies
2012
3
1308-2140
2013
2026
http://www.turkishstudies.net/Makaleler/1231292494_110C396zdemir20C59Euayip-C4B0smail20ArC4B1cC4B1_S-2013-2026.pdf
Türkçe
Alevi Bektaşi Düşüncesine Sahip Öğretmenlerin Alevilik Cem Evleri ve Diyanet İşleri Başkanlığına Yönelik Görüşleri (Elazığ Örneği)
EBSCO, MLA,
ÖZDEMİR ŞUAYİP,ALBAYRAK ALİ,ARICI İSMAİL
The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS)
2013
1
2147-2971
1117
1140
www.jasstudies.com/DergiPdfDetay.aspx?ID=510
Türkçe
Öğretmenlere Göre İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Programında Yer Alan İnanç Öğrenme Alanı Kazanımlarının Gerçekleşme Düzeyi
TR DİZİN
BULUT İSMAİL,ARICI İSMAİL,BÜYÜK CELAL
Atatük Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
2014
41
1303-295X
221
238
Türkçe
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmen Adaylarının Rehberlik Anlayışları
MLA, Index Copernicus, Journal Seek, Research Bible
ARICI İSMAİL
The Journal of Academic Social Science Studies (JASSS)
2017
60
2147-2971
10.9761/JASSS7254
227
240
https://www.jasstudies.com/DergiTamDetay.aspx?ID=7254
Türkçe
İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Tanrı Algıları ve Hoşgörü Eğilim Düzeyleri
EBSCO, DOAJ, MLA, AMIR (Access to Mideast and Islamic Resources), Indeks Copernicus, Indeks Islamicus
ARICI İSMAİL,TOKUR BEHLÜL
Turkish Studies
2017
10
1308-2140
10.7827/TurkishStudies.11991
31
48
http://www.turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=11991
Türkçe
İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin İletişim Beceri Düzeyleri
TR DİZİN
ARICI İSMAİL,ANGIN YASEMİN NAKŞİYE
Amasya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
2017
8
2147-7256
10.18498/amauifd.325835
199
219
http://dergipark.gov.tr/doi/10.18498/amauifd.325835
Türkçe
Öğrencilerin Cinsiyetlerinin İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersindeki Başarı Düzeylerine Etkisi
Endekste taranmıyor
ARICI İSMAİL
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
2008
1
1304-639X
143
159
http://portal.firat.edu.tr/WebPortal/?BirimID=278
Türkçe
Öğrencilerin İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Tutumları
Endekste taranmıyor
ARICI İSMAİL
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
2008
1
1304-639X
161
175
http://portal.firat.edu.tr/WebPortal/?BirimID=278
Türkçe
Öğrenci Ailelerinin Sosyo Ekonomik Düzeylerinin İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersindeki Başarılarına Etkisi
Endekste taranmıyor
ARICI İSMAİL
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
2007
2
1304-639X
151
168
http://portal.firat.edu.tr/WebPortal/?BirimID=278
Türkçe
Öğrencilerin İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmenine Yönelik Tutumları
Endekste taranmıyor
ARICI İSMAİL
Fırat Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
2007
2
1304-639X
169
189
http://portal.firat.edu.tr/WebPortal/?BirimID=278
Türkçe
Projeler
Değerler Eğitimi Kapsamında Üniversite Öğrencileri İşbirliği ile MEB Ortaokul Öğrencilerinde Çevre ve Ağaç Sevgisi Bilincini Geliştirme Erzurum İli Örneğinde Topluma Hizmet Uygulamaları Çalışması Erzurum un Yüz leri Fidan Oluyor
Tamamlandı
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Araştırmacı
ULUSAL
15.03.2016
29.12.2016
İmam Hatip Lisesi Mezunlarının Sosyal Sermaye Düzeyleri Erzurum İli Örneği Üzerinde Bir Ön Araştırma
Tamamlandı
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Araştırmacı
ULUSAL
30.12.2013
30.12.2014
İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERS KİTAPLARINDA İNANÇ ÖĞRENME ALANI KAZANIMLARININ GERÇEKLEŞME DÜZEYİ
Tamamlandı
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Araştırmacı
ULUSAL
13.06.2011
13.06.2012
TOPLUMSAL İHTİYAÇLAR VE DİN Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğrencilerinin Toplumsal İhtiyaçlara Dini Kaynakları Kullanarak Çözüm Önerisi Geliştirebilme Düzeyleri Üzerine Deneysel Bir Araştırma
Tamamlandı
Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi
Araştırmacı
ULUSAL
16.12.2010
16.12.2011
Kitaplar
Din Eğitimi ve Din Hizmetlerinde Rehberlik
Ders Kitabı
Ulusal
Bölüm(ler)
ARICI İSMAİL
Nurullah ALTAŞ
TÜRKİYE
2019
İslam Ahlak Esasları
Ders Kitabı
Ulusal
Bölüm(ler)
ARICI İSMAİL
Cengiz GÜNDOĞDU
TÜRKİYE
2018
Din Eğitimi
Bilimsel Kitap
Uluslararası
Bölüm(ler)
ALTAŞ NURULLAH,ARICI İSMAİL
Mustafa Köylü, Nurullah Altaş
TÜRKİYE
2017
978-605-9991-16-2
Alevilerin Din Hizmeti Beklentileri (Malatya Örneği)
Bilimsel Kitap
Uluslararası
Tümü
ÖZDEMİR ŞUAYİP,ARICI İSMAİL
TÜRKİYE
2011
978-9944-742-29-0
Bildiriler
Uluslararası
Tam metin bildiri
Din ve Sanat İlişkisine Yönelik Tutum Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
ARICI İSMAİL,ŞİMŞEK EYUP
TÜRKİYE
Uluslararası 2. Din Eğitimi Kongresi
Türkçe
İlahiyat Temel Alanı->Felsefe ve Din Bilimleri
Ulusal
Özet bildiri
İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Hoşgörü Düzeyleri
ARICI İSMAİL
TÜRKİYE
Din Eğitimi Koordinasyon Toplantısı
Türkçe
İlahiyat Temel Alanı->Felsefe ve Din Bilimleri
Ulusal
Özet bildiri
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretmen Adaylarının Rehberlik Anlayışları
ARICI İSMAİL
TÜRKİYE
VIII. ULUSAL ÖĞRETMENİM SEMPOYUMU
Türkçe
İlahiyat Temel Alanı->Felsefe ve Din Bilimleri
Ulusal
Tam metin bildiri
Hadisler Bağlamında İletişim İlkeleri Kuram ve Eylem Yönüyle Din Eğitiminin Teolojik ve Felsefi Temelleri Konya 2010
ÖZDEMİR ŞUAYİP,ARICI İSMAİL
TÜRKİYE
Kuram ve Eylem Yönüyle Din Eğitiminin Teolojik ve Felsefi Temelleri, Din Eğitimi Sempozyumu
Türkçe
İlahiyat Temel Alanı->Felsefe ve Din Bilimleri
Ulusal
Tam metin bildiri
Alevi Bektaşilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersine Yönelik Görüşleri Malatya Örneği
ÖZDEMİR ŞUAYİP,ARICI İSMAİL
TÜRKİYE
Türkiye’de Okullarda Din Öğretimi Sempozyumu
Türkçe
İlahiyat Temel Alanı->Felsefe ve Din Bilimleri
Uluslararası
Tam metin bildiri
Alevi Bektaşilerin Diyanet İşleri Başkanlığının Kendilerine Yönelik Din Hizmetlerine İlişkin Tutumları Elazığ Örneği
ÖZDEMİR ŞUAYİP,ALBAYRAK ALİ,ARICI İSMAİL
TÜRKİYE
I. Uluslararası Hacı Bektaşi veli Sempozyumu
İngilizce
İlahiyat Temel Alanı->Felsefe ve Din Bilimleri
Editörlük
Uluslararası
Dergi
Yrd. Editör
Humanities Sciences
AKDAĞ MUSTAFA,ARICI İSMAİL
NWSA Academic Journals
Türkçe
2018
Dersler
REHBERLİK
Lisans
2018-2019
Türkçe
2
Özel Öğretim Yöntemleri
Lisans
2018-2019
Türkçe
2
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Lisans
2017-2018
Türkçe
3
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
Lisans
2017-2018
Türkçe
2
KÜLTÜRLERARASI DİN ÖĞRETİMİ
Lisans
2017-2018
Türkçe
2
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
Lisans
2017-2018
Türkçe
2
OKUL DENEYİMİ
Lisans
2017-2018
Türkçe
1
SINIF YÖNETİMİ
Lisans
2017-2018
Türkçe
2
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
Lisans
2017-2018
Türkçe
4
REHBERLİK
Lisans
2017-2018
Türkçe
3
ÖZEL EĞİTİM
Lisans
2017-2018
Türkçe
2
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Lisans
2016-2017
Türkçe
3
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
Lisans
2016-2017
Türkçe
1
AYET VE HADİSLERLE ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Lisans
2016-2017
Türkçe
2
KÜLTÜRLERARASI DİN ÖĞRETİMİ
Lisans
2016-2017
Türkçe
2
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
Lisans
2016-2017
Türkçe
2
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Lisans
2016-2017
Türkçe
3
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Lisans
2016-2017
Türkçe
3
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Lisans
2016-2017
Türkçe
2
OKUL DENEYİMİ
Lisans
2016-2017
Türkçe
1
REHBERLİK
Lisans
2016-2017
Türkçe
3
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Lisans
2016-2017
Türkçe
3
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
Lisans
2015-2016
Türkçe
1
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
Lisans
2015-2016
Türkçe
2
TÜRK EĞİTİM TARİHİ
Lisans
2015-2016
Türkçe
2
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Lisans
2015-2016
Türkçe
3
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ
Lisans
2015-2016
Türkçe
2
DİN ÖĞRETİMİ BİLİMİ
Lisans
2015-2016
Türkçe
2
KÜLTÜRLERARASI DİN ÖĞRETİMİ
Lisans
2015-2016
Türkçe
2
OKUL DENEYİMİ
Lisans
2015-2016
Türkçe
1
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Lisans
2015-2016
Türkçe
3
ÖZEL EĞİTİM
Lisans
2015-2016
Türkçe
2
REHBERLİK
Lisans
2015-2016
Türkçe
3
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ
Lisans
2015-2016
Türkçe
3
EĞİTİMDE YENİ YÖNELİMLER
Lisans
2015-2016
Türkçe
2
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
Lisans
2014-2015
Türkçe
1
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
Lisans
2014-2015
Türkçe
4
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ
Lisans
2014-2015
Türkçe
3
SINIF YÖNETİMİ
Lisans
2014-2015
Türkçe
2
TÜRK EĞİTİM TARİHİ
Lisans
2014-2015
Türkçe
2
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Lisans
2014-2015
Türkçe
3
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Lisans
2014-2015
Türkçe
3
SINIF YÖNETİMİ
Lisans
2013-2014
Türkçe
2
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Lisans
2013-2014
Türkçe
3
OKUL DENEYİMİ
Lisans
2013-2014
Türkçe
1
DİN EĞİTİMİ
Lisans
2013-2014
Türkçe
2
ÖZEL EĞİTİM
Lisans
2013-2014
Türkçe
2
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
Lisans
2013-2014
Türkçe
2
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
Lisans
2013-2014
Türkçe
1
YÜKSEK DİN ÖĞRETİMİ
Doktora
2013-2014
Türkçe
3
DİN ÖĞRETİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME
Yüksek Lisans
2013-2014
Türkçe
3
KÜLTÜRLERARASI DİN VE AHLAK ÖĞRETİMİ
Lisans
2012-2013
Türkçe
2
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
Lisans
2012-2013
Türkçe
2
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Lisans
2012-2013
Türkçe
3
TÜRK EĞİTİM TARİHİ
Lisans
2012-2013
Türkçe
2
OKUL DENEYİMİ
Lisans
2012-2013
Türkçe
1
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Lisans
2012-2013
Türkçe
3
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Lisans
2012-2013
Türkçe
2
DİN EĞİTİMİ KURUMLARI TARİHİ II
Yüksek Lisans
2011-2012
Türkçe
3
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
Lisans
2011-2012
Türkçe
2
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
Lisans
2011-2012
Türkçe
1
OKUL DENEYİMİ
Lisans
2011-2012
Türkçe
1
DİN ÖĞRETİMİ BİLİMİ
Lisans
2011-2012
Türkçe
2
KÜLTÜRLERARASI DİN VE AHLAK ÖĞRETİMİ
Lisans
2011-2012
Türkçe
2
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Lisans
2011-2012
Türkçe
3
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
Lisans
2010-2011
Türkçe
1
KÜLTÜRLERARASI DİN VE AHLAK ÖĞRETİMİ
Lisans
2010-2011
Türkçe
2
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
Lisans
2010-2011
Türkçe
2
OKUL DENEYİMİ
Lisans
2010-2011
Türkçe
1
BİLGİSAYAR I
Lisans
2010-2011
Türkçe
3
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Lisans
2010-2011
Türkçe
2
TÜRK EĞİTİM TARİHİ
Lisans
2010-2011
Türkçe
2
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Lisans
2010-2011
Türkçe
3
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Lisans
2010-2011
Türkçe
2
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Lisans
2010-2011
Türkçe
4
ETKİLİ İLETİŞİM
Lisans
2010-2011
Türkçe
3
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Lisans
2010-2011
Türkçe
3
DİN EĞİTİMİ KURUMLARI TARİHİ I
Yüksek Lisans
2011-2012
Türkçe
3
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Lisans
2011-2012
Türkçe
2
TÜRK EĞİTİM TARİHİ
Lisans
2011-2012
Türkçe
2
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Lisans
2011-2012
Türkçe
3
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ
Lisans
2011-2012
Türkçe
3
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Lisans
2011-2012
Türkçe
2
TÜRK EĞİTİM TARİHİ
Lisans
2011-2012
Türkçe
2
ETKİLİ İLETİŞİM
Lisans
2011-2012
Türkçe
2
DİN ÖĞRETİMİNDE ALAN ARAŞTIRMALARI
Yüksek Lisans
2012-2013
Türkçe
3
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Lisans
2012-2013
Türkçe
3
REHBERLİK
Lisans
2013-2014
Türkçe
3
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Lisans
2013-2014
Türkçe
2
TÜRK EĞİTİM TARİHİ
Lisans
2013-2014
Türkçe
2
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Lisans
2013-2014
Türkçe
3
DİN ÖĞRETİMİNDE ALAN ARAŞTIRMALARI
Yüksek Lisans
2014-2015
Türkçe
3
DİN EĞİTİMİ
Lisans
2014-2015
Türkçe
2
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
Lisans
2014-2015
Türkçe
3
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Lisans
2015-2016
Türkçe
3
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Lisans
2015-2016
Türkçe
4
DİN ÖĞRETİMİNDE ALAN ARAŞTIRMALARI
Yüksek Lisans
2015-2016
Türkçe
3
DİN ÖĞRETİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME
Yüksek Lisans
2016-2017
Türkçe
3
DİN ÖĞRETİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME
Yüksek Lisans
2015-2016
Türkçe
3
DİN ÖĞRETİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME
Yüksek Lisans
2014-2015
Türkçe
3
DİN ÖĞRETİMİNDE ALAN ARAŞTIRMALARI
Yüksek Lisans
2013-2014
Türkçe
3
DİN ÖĞRETİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME I
Yüksek Lisans
2012-2013
Türkçe
3
Deneyimler
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Öğretmen
1994
1996
Öğretmenlik
Danışmanlıklar
Yüksek Lisans
İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programında saygı değerinin yeri
2017
Tamamlandı
KENAN MADEN
Atatürk Üniversitesi
Eğitim Bilimleri Enstitüsü
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
İdari Görevler
Bölüm Bşk.
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2017
Bölüm Başkan Yardımcısı
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2017
2017
Bologna Koordinatörü
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
İLAHİYAT FAKÜLTESİ
İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
2012
2015
Sertifikalar
TÜRKİYE DE DİN EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
11-12 Nisan 2015 tarihinde düzenlenen Türkiye’de Din Eğitimi Çalıştayı ile ülkemizde, çok hassas bir konu olan din eğitiminin dünden bu güne sorunları ve çözüm yoları bütün kesimler ve paydaşlar ile birlikte değerlendirilmiştir.
Ankara
Ulusal
11.04.2015
12.04.2015
ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE KALİTE SORUNLARI ÇALIŞTAYI
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi kuruluşunun 40. Yılında eğitim fakültesi dekanları ve öğretim elemanları ile eğitim öğretimin en temel öğesi olan Öğretmenin yetiştirilmesindeki kaliteyi etkileyen sorunları bilimsel bir çerçevede üç günlük bir çalıştayda tartışmış ve sonuçları “sonuç bildirgesi” ile ilgililere duyurmuştur.
Ankara
Ulusal
01.03.2005
03.03.2005
* Profil sayfasında yer alan akademik özgeçmiş bilgileri YÖKSİS tarafından sağlanmaktadır.