BAUM Portal Ana Sayfa İletişim ÜBYS ÖBS ePosta Portal Personel Öğrenci Görevli X
Fakülteler Enstitüler Meslek Yüksekokulları Yüksekokul / Konservatuvar Araştırma Merkezleri Kütüphane
Üniversitemiz Yönetim Birimler Öğrenciler Bağlantılar

Bilgisayar Bilimleri Araştırma ve Uygulama Merkezi

KMS Etkinleştirme

Değerli Kullanıcılarımız;

Kms etkinleştirme ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler;

1- Lütfen Sistem Saatinizi ve Saat Diliminizi kontrol edin.

2- Bilgisayarınızın internete bağlı olduğundan emin olun.

3- KMS.Bat dosyasını yüklemiş olduğunuz Windows 7 sürümüne göre seçin ve bilgisayarınıza indirin.

4- bat uzantılı dosyayı sağ tıklayarak yönetici olarak çalıştırın ve adımları onaylıyarak katılın.

5-Windows 7`nin etkinleştirildiği uyarısını görünceye kadar bekleyin.

Karşılaştığınız hata kodunu not edin yada karşılaştığınız hata kodunu aşağıdaki kodların arasında aratın Eğer hata kodunuz 0xC004F035

ise Buraya Tıklayarak burdaki adımlar gerçekleştirin.

Tüm hata kodları ve açıklamaları Buradan Görebilirsiniz

Hata kodu 0xC004C001

Belirti

MAK kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004C001
Etkinleştirme sunucusu belirtilen ürün anahtarının geçersiz olduğunu belirledi

Neden

Bu sorun, MAK geçerli değilse oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu sorunu gidermek için, kullanılan anahtarın Microsoft tarafından sağlanan MAK olduğunu doğrulayın. MAK`nin geçerli olduğunu doğrulamak için, PA Çağrı Merkezi`ne başvurun.

Hata kodu 0xC004C003

Belirti

MAK kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004C003
Etkinleştirme sunucusu belirtilen ürün anahtarının engellendiğini belirledi.

Neden

Bu sorun, etkinleştirme sunucusunda MAK engellenmişse oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, PA Çağrı Merkezi`ne başvurarak yeni bir MAK edinin ve ardından yükleyip sistemi etkinleştirin.

Hata kodu 0xC004B100

Belirti

MAK kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004B100
Etkinleştirme sunucusu, bilgisayarın etkinleştirilemediğini belirledi.

Neden

Bu sorun, MAK desteklenmiyorsa oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu sorunu gidermek için, kullanılan MAK`nin Microsoft tarafından sağlanan MAK olduğunu doğrulayın. MAK`nin geçerli olduğunu doğrulamak için, PA Çağrı Merkezi`ne başvurun.

Hata kodu 0xC004C008

Belirti

KMS kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004C008
Etkinleştirme sunucusu belirtilen ürün anahtarının kullanılamadığını belirledi.

Neden

Bu sorun, KMS anahtarı etkinleştirme sınırını aştıysa oluşabilir. KMS anahtarları etkinleştirme için altı farklı bilgisayarda en fazla 10 kez kullanılabilir.

Geçici Çözüm

Daha fazla sayıda etkinleştirme işlemi gerçekleştirmeniz gerekiyorsa PA Çağrı Merkezi`ne başvurun.

Hata kodu 0xC004C020

Belirti

MAK kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004C020
Etkinleştirme sunucusu Çoklu Etkinleştirme Anahtarı sınırının aşıldığını bildirdi.

Neden

MAK, etkinleştirme sınırını aşmıştır. Tasarım gereği, MAK`ler sınırlı sayıda etkinleştirme işleminde kullanılabilir.

Geçici Çözüm

Yeni bir MAK edinmek veya varolan MAK`nin etkinleştirme sınırını artırmak üzere PA Çağrı Merkezi`ne başvurun.

Hata kodu 0xC004C021

Belirti

MAK kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004C021
Etkinleştirme sunucusu Çoklu Etkinleştirme Anahtarı uzatma sınırının aşıldığını bildirdi.

Neden

Bu sorun, MAK etkinleştirme sınırını aştıysa oluşabilir. Tasarım gereği, MAK`ler sınırlı sayıda etkinleştirme işleminde kullanılabilir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, yeni bir MAK edinmek veya varolan MAK`nin etkinleştirme sınırını artırmak üzere PA Çağrı Merkezi`ne başvurun.

Hata kodu 0xC004F009

Belirti

MAK kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F009
Yazılım Lisans Hizmeti yetkisiz kullanım süresinin dolduğunu bildirdi.

Neden

Bu sorun, yetkisiz kullanım süresi sistem etkinleştirilmeden önce dolarsa oluşabilir. Sistem artık Sınırlı İşlevsellik Modu`nda (RFM) çalışmaktadır.

Geçici Çözüm

Toplu Etkinleştirme 2.0 Adım Adım Kılavuzu`ndaki RFM kurtarma yönergelerini izleyin. Bu kılavuzu edinmek için, aşağıdaki Microsoft Web sitesini ziyaret edin:

http://technet.microsoft.com/tr-tr/windows/bb335288.aspx (http://technet.microsoft.com/tr-tr/windows/bb335288.aspx)

Hata kodu 0xC004F00F

Belirti

MAK, KMS istemcisi veya KMS ana bilgisayarı kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F00F
Yazılım Lisans Hizmeti donanım kimliği bağlamasının tolerans düzeyini aştığını bildirdi.

Neden

Bu sorun, bilgisayar donanımı değiştiyse veya bilgisayarda yüklü olan sürücüler güncelleştirildiyse oluşabilir.

Geçici Çözüm

MAK kullanıyorsanız bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, "Toleransın Bitmesi" yetkisiz kullanım süresi içinde çevrimiçi etkinleştirme veya telefonla etkinleştirme yoluyla sistemi yeniden etkinleştirin. KMS kullanıyorsanız, bu soruna geçici bir çözüm bulmak için bilgisayarı yeniden başlatın. Veya, komut istemine aşağıdaki komutu yazın ve ENTER tuşuna basın:

slmgr.vbs -ato

Hata kodu 0xC004F014

Belirti

MAK veya KMS istemcisi kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F014
Yazılım Lisans Hizmeti ürün anahtarının kullanılamadığını bildirdi

Neden

Bu sorun, sistemde bir ürün anahtarı yüklü değilse oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, MAK ürün anahtarını yükleyin. Veya, yükleme medyasında aşağıdaki klasörde bulunan KMS anahtarını yükleyin:

Sources\Pid.txt

Hata kodu 0xC004F02C

Belirti

MAK istemcisi veya KMS istemcisi kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F02C
Yazılım Lisans Hizmeti, verileri çevrimdışı etkinleştirmeye yönelik biçimin yanlış olduğunu bildirdi.

Neden

Bu sorun, sistem telefonla etkinleştirme sırasında girdiğiniz verilerin geçerli olmadığını algılarsa oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, Onay Kimliği`nin düzgün girildiğini doğrulayın.

Hata kodu 0xC004F035

Belirti

KMS istemcisi veya KMS ana bilgisayarı kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F035
Yazılım Lisans Hizmeti, bilgisayarın Toplu lisans ürün anahtarı ile etkinleştirilemediğini bildirdi. Toplu lisanslı sistemlerin uygun olan işletim sisteminden yükseltilmesi gerekir. Lütfen sistem yöneticinize danışın veya farklı türde bir anahtar kullanın.

Neden

Bu sorun, toplu sürümlerin yalnızca yükseltme için lisanslanmış olması nedeniyle oluşabilir. Uygun bir işletim sistemi bulunmayan bir bilgisayara toplu olarak işletim sistemi yüklenmesi desteklenmemektedir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, uygun bir Microsoft işletim sistemi sürümünü yükleyin ve ardından işletim sistemini toplu olarak yeniden yükleyin.

Hata kodu 0xC004F038

Belirti

KMS istemcisi kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F038
Yazılım Lisans Hizmeti bilgisayarın etkinleştirilemediğini bildirdi. Anahtar Yönetim Hizmeti`nizin (KMS) bildirdiği sayı yeterli değil. Lütfen sistem yöneticinize danışın.

Neden

Bu sorun, KMS ana bilgisayarındaki istemci bilgisayar sayısı yeterince fazla değilse oluşabilir. KMS grubunda en az 25 bilgisayar olmalıdır.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, KMS grubuna başka bilgisayarlar ekleyerek KMS istemcilerinin etkinleştirilebilmesini sağlamalısınız. KMS ana bilgisayarındaki KMS grubunda kaç bilgisayar bulunduğunu belirlemek için, komut isteminde aşağıdaki komutu çalıştırın:

Slmgr.vbs -dli

Hata kodu 0xC004F039

Belirti

MAK veya KMS istemcisi kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F039
Yazılım Lisans Hizmeti bilgisayarın etkinleştirilemediğini bildirdi. Anahtar Yönetimi Hizmeti (KMS) etkinleştirilemedi.

Neden

Bu sorun, KMS ana bilgisayarı yüklüyse ve etkinleştirilmemişse oluşabilir.

Geçici Çözüm

Çevrimiçi etkinleştirme veya telefonla etkinleştirme yoluyla KMS ana bilgisayarını etkinleştirin.

Hata kodu 0xC004F041

Belirti

KMS istemcisi kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F041
Yazılım Lisans Hizmeti Anahtar Yönetim Hizmeti`nin (KMS) etkinleştirilmediğini belirledi. KMS`nin etkinleştirilmesi gerekir.

Neden

KMS ana bilgisayarı etkinleştirilmemiştir.

Geçici Çözüm

Çevrimiçi etkinleştirme veya telefonla etkinleştirme yoluyla KMS ana bilgisayarını etkinleştirin.

Hata kodu 0xC004F042

Belirti

KMS istemcisi kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F042
Yazılım Lisans Hizmeti belirtilen Anahtar Yönetim Hizmeti`nin (KMS) kullanılamadığını bildirdi.

Neden

Bu sorun, KMS istemcisi ve KMS ana bilgisayarı arasında bir eşleşmeme durumu varsa oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, KMS ana bilgisayarının yayımlanan sürümünün KMS istemcisinin beta sürümünü etkinleştirmekte olmadığını doğrulayın. Veya, KMS ana bilgisayarının beta sürümünün KMS istemcisinin yayımlanan sürümünü etkinleştirmekte olmadığını doğrulayın.

Hata kodu 0xC004F050

Belirti

KMS, KMS istemcisi veya MAK kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F050
Yazılım Lisans Hizmeti ürün anahtarının geçersiz olduğunu bildirdi.

Neden

Bu sorun, KMS anahtarı doğru girilmemişse oluşabilir. Bu sorun ayrıca işletim sisteminin yayımlanan sürümünü kullanmanıza karşın beta sürümünün anahtarını girdiyseniz de oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, uygun KMS anahtarını karşılık gelen Windows sürümüne yükleyin. Anahtarın doğru girildiğini doğrulayın. Anahtarı kopyalayıp yapıştırdıysanız, anahtarda kısa tireler (-) yerine uzun tireler (—) kullanılmadığından emin olun.

Hata kodu 0xC004F051

Belirti

KMS veya MAK kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F051
Yazılım Lisans Hizmeti ürün anahtarının engellendiğini bildirdi.

Neden

Bu sorun, etkinleştirme sunucusundaki ürün anahtarının Microsoft tarafından engellenmiş olmadığı nedeniyle oluşabilir.

Geçici Çözüm

Yeni bir MAK veya KMS anahtarı edinin, yeni anahtarı sisteme yükleyin ve ardından bilgisayarları etkinleştirin.

Hata kodu 0xC004F064

Belirti

MAK kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F064
Yazılım Lisans Hizmeti Orijinal olmayan ürün kullanım süresinin dolduğunu bildirdi.

Neden

Bu sorun, Windows Orijinal Ürün Avantajı tarafından sistemin orijinal olmadığı belirlenirse oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, Toplu Etkinleştirme 2.0 Adım Adım Kılavuzu`ndaki orijinal olmayan RFM kurtarma yönergelerini izleyin. Bu kılavuzu edinmek için, aşağıdaki Microsoft Web sitesini ziyaret edin:

http://technet.microsoft.com/tr-tr/windows/bb335288.aspx (http://technet.microsoft.com/tr-tr/windows/bb335288.aspx)

Hata kodu 0xC004F065

Belirti

KMS veya MAK kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F065
Yazılım Lisanslama Hizmeti uygulamanın geçerli orijinal olmayan ürün kullanım süresi içinde çalıştırıldığını bildirdi.

Neden

Bu sorun, Windows Orijinal Ürün Avantajı tarafından sistemin orijinal olmadığı belirlenirse oluşabilir. Sistem, orijinal olmayan yetkisiz kullanım süresi boyunca çalışmaya devam eder.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, orijinal bir ürün anahtarı edinip yükleyin ve sistemi yetkisiz kullanım süresi içinde etkinleştirin. Yetkisiz kullanım süresi sonunda, sistem, orijinal olmayan RFM moduna geçer.

Hata kodu 0xC004F066

Belirti

MAK veya KMS istemcisi kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F066
Yazılım Lisans Hizmeti ürün SKU`sunun bulunamadığını bildirdi.

Neden

Bu sorun, toplu lisanslar için olmayan bir anahtarla bir toplu lisans medyası kullanıldıysa oluşabilir.

Geçici Çözüm

İşletim sistemi sürümüyle eşleşen bir ürün anahtarı kullanın. Daha fazla bilgi için PA Çağrı Merkezi`ni arayın.

Hata kodu 0xC004F068

Belirti

KMS ana bilgisayarı kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F068
Yazılım Lisans Hizmeti sanal makinede çalıştığını belirledi. Anahtar Yönetim Hizmeti (KMS) bu modda desteklenmez.

Neden

Bu işletim sistemi için KMS bir sanal makinede (VM) desteklenmemektedir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, işletim sistemini VM ortamının dışında yükleyin.

Hata kodu 0xC004F069 veya 0xC004F06C

Belirti

KMS istemcisi kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0xC004F069
Yazılım Lisans Hizmeti bilgisayarın etkinleştirilemediğini bildirdi. Anahtar Yönetim Hizmeti (KMS) istek zaman damgasının geçersiz olduğunu belirledi.

veya

0xC004F06C
Yazılım Lisans Hizmeti bilgisayarın etkinleştirilemediğini bildirdi. Anahtar Yönetim Hizmeti (KMS) istek zaman damgasının geçersiz olduğunu belirledi.

Neden

Bu sorun, istemci bilgisayarın sistem saati KMS ana bilgisayarının sistem saatinden farklıysa oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, istemci bilgisayarın saatini KMS ana bilgisayarının saatiyle aynı olacak şekilde değiştirin. Bu bilgisayarların saatlerini eşitlemek için bir Ağ Zaman Protokolü (NTP) zaman kaynağı veya Active Directory dizin hizmetini kullanmanız önerilir. Saat, KMS ana bilgisayarı ile istemci bilgisayar arasında Eşgüdümlü Evrensel Saat`e (UTC) göre düzenlenir. İstemci bilgisayarda ayarlanan saat dilimi eşitleme işlemini etkilemez.

Hata kodu 0x80070005

Belirti

KMS ana bilgisayarı, KMS istemcisi veya MAK kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0x80070005
Erişim reddedildi: istenen eylem yükseltilmiş ayrıcalıklar gerektiriyor.

Neden

Bu sorun, Kullanıcı Erişim Denetimi (UAC) hizmeti etkinleştirme işlemlerinin ayrıcalığı yükseltilmemiş bir komut isteminden çalıştırılmasına izin vermiyorsa oluşur.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için aşağıdaki adımları izleyin:

  1. Başlat`ı tıklatın, Tüm Programlar`ı tıklatın, Donatılar`ı tıklatın, Komut İstemi`ni tıklatın ve sonra da Farklı çalıştır`ı tıklatın.
  2. Aşağıdaki kullanıcı`yı tıklatın ve Kullanıcı adı listesinden Yönetici`yi seçin.
  3. Tamam`ı tıklatın.
  4. Komut istemine aşağıdaki komutu yazın ve ENTER tuşuna basın:
    slmgr.vbs

Hata kodu 0x8007232A

Belirti

KMS ana bilgisayarını kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0x8007232A
DNS sunucusu hatası.

Neden

Bu sorun, sistemde bir ağ sorunu veya bir Etki Alanı Adı Sistemi (DNS) sorunu yaşanıyorsa oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, ağ sorunlarını ve DNS sorunlarını giderin.

Hata kodu 0x8007232B

Belirti

KMS istemcisi kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0x8007232B
DNS adı yok.

Neden

Bu sorun, KMS istemcisini KMS SRV kaynak kayıtlarını DNS`de bulamazsa oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, aşağıdaki Bilgi Bankası makalesindeki adımları izleyin:

929826  (http://support.microsoft.com/kb/929826/ ) Windows Vista Enterprise, Windows Vista Business, Windows 7 veya Windows Server 2008`i etkinleştirmeye çalıştığınızda hata iletisi: "Kod 0x8007232b"

Hata kodu 0x800706BA

Belirti

KMS istemcisi kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0x800706BA
RPC sunucusu kullanılamıyor.

Neden

Bu sorun, KMS ana bilgisayarında güvenlik duvarı ayarları yapılandırılmamışsa veya DNS SRV kayıtları güncel değilse oluşabilir. Bu sorun ayrıca yükleme sırasında ürün anahtarı girilmemişse ve daha sonra sistemi etkinleştirmeyi denediyseniz de oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, KMS bağlantı noktasının KMS ana bilgisayarındaki güvenlik duvarı üzerinden erişim sağlayabildiğinden emin olun. Veya, SRV kayıtlarının geçerli bir KMS ana bilgisayarını işaret ettiğini doğrulayın. Bunun yanı sıra ağ bağlantılarıyla ilgili sorunları da giderin.

Hata kodu 0x8007251D

Belirti

KMS istemcisi kullanarak bir veya daha fazla bilgisayarı etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0x8007251D
DNS sorgusu için kayıt bulunamadı.

Neden

Bu sorun, KMS istemcisi KMS SRV kaynak kayıtlarını DNS`de bulamazsa oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, ağ bağlantılarıyla ilgili sorunları ve DNS sorunlarını giderin.

Neden: Geçici Çözüm: Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, KB 929826`da açıklanan adımları izleyin

 

Hata kodu 0x80092328

Belirti

Bir KMS istemcisini etkinleştirmeye çalıştığınızda aşağıdaki hata iletisini alabilirsiniz:

0x80092328 DNS adı yok.

Neden

Bu sorun, KMS istemcisini KMS SRV kaynak kayıtlarını DNS`de bulamazsa oluşabilir.

Geçici Çözüm

Bu soruna geçici bir çözüm bulmak için, aşağıdaki Bilgi Bankası makalesindeki adımları izleyin:

929826  (http://support.microsoft.com/kb/929826/ ) Windows Vista Enterprise, Windows Vista Business, Windows 7 veya Windows Server 2008`i etkinleştirmeye çalıştığınızda hata iletisi: "Kod 0x8007232b"