ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ
İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
2019 – 2023
STRATEJİK PLANI
ERZURUM
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Stratejik Planı
2019-2023
Atatürk Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
25240 Erzurum
Tlf : (0442) 231 1906
Faks : (0442) 231 1907
E-mail : iibf@atauni.edu.tr
Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Türkiye’de iktisat ve işletme alanında eğitim yapılan ilk fakültelerden biridir. Ülkesine karşı sorumluluklarını en iyi şekilde yerine getirme çabası içerisinde olan fakültemiz, 50 yıla yaklaşan faaliyeti süresince binlerce mezun vermiştir. Fakültemizin mensup ve mezunları arasında; bakanlarımız, rektörlerimiz, dekanlarımız, akademisyenlerimiz, parlamenterlerimiz, kaymakamlarımız, idare mahkemesi hâkimlerimiz, bakanlık müfettişlerimiz, belediye başkanlarımız, iş adamalarımız, serbest muhasebeci mali müşavirlerimiz, yeminli mali müşavirlerimiz, kamu ve özel sektör üst düzey yöneticilerimiz bulunmaktadır.
Fakültemiz, kuruluşundan günümüze kadar eğitim-öğretim faaliyetlerinin yanı sıra; çeşitli kongre, panel ve seminerler düzenlemiştir. Sahasında isim yapmış akademisyen ve başarılı iş adamları davet edilmiş; öğrenciler, öğretim elemanları ve iş adamlarıyla buluşturulmuştur. Kariyer günleri düzenlenerek de öğrencilerin meslek seçiminde önceden bilgi sahibi olmaları sağlanmıştır. Bu tür faaliyetler her yıl ulusal ve uluslararası düzeyde aratarak devam edecektir.
Artan küresel rekabet, geleceğin ekonomist, işletmeci ve yöneticilerinin son derece donanımlı, girişimci kişiler olmasını gerektirmektedir. Küreselleşen dünyadaki gelişmeleri yakından izleyerek kendimizi yenilemek, yeni bilgiler öğrenmek ve üretmek; bu bilgileri, öğrencilerimize aktarmak en önemli amacımızdır.
Prof. Dr. Reşat KARCIOĞLU
Dekan
İÇİNDEKİLER
Sayfa No:
SUNUŞ……………………………………………………………………………………… I
İÇİNDEKİLER……………………………………………………………………….…… III
I. TARİHÇE……………………………………………………………………………… 1
II. MEVCUT DURUM…………………………………………………………………… 1
A. ORGANİZASYON YAPISI ………………………………………………………1
1. Akademik Organizasyon Yapısı ……………………………………….……….3
2. İdari Organizasyon Yapısı…………………………………………………….. 5
B. PERSONEL YAPISI………………………………………………………………. 6
1. Akademik Personel …………………………………………………………… 6
2. İdari Personel ………………………………………………………………….. 8
C. FİZİKSEL ALT YAPI …………………………………………………………… 8
1. Eğitim Alanlar Derslikler………………………………………………….… 8
2. Sosyal Alanlar………………………………………………………………… 8
3. Öğrenci Kulüpleri……………………………………………………………… 9
4. Hizmet Alanları………………………………………………………………. .9
5. Ambar Alanları…………………………………………………………..…… 9
6. Arşiv Alanları……………………………………………………………….…. 9
D. BÜTÇE ÖDENEKLERİ………………………………………………………... 10
E.TEKNOLOJİK ALT YAPI ……………………………………………………… 13
F. BÖLÜMLER…………………………………………………………………….. 14
G. ÖĞRENCİ SAYILARI ………………………………………………………..… 14
1. LYS Puanlarına Göre Öğrencilerin Dağılımı……………………… 14
2. Öğrenci Sayıları ve Öğretim Elemanı / Öğrenci Oranı ……………………… 15
3. Ders Yükü …………………………………………………………………….. 17
4. Bilimsel Yayınlar…………………………………………………………….. 18
5.Fakültemizde Yapılan Kültürel Faaliyet Bilgileri……………………………. 19
III. FAKÜLTEMİZİN STRATEJİK PLANI……………………………………………. 19
A.MİSYON…………………………………………………………………………. 19
B.VİZYON………………………………………………………………………… 19
C. TEMEL DEĞERLER…………………………………………………………… 20
D. PAYDAŞLARIMIZ …………………………………………………………… 21
E. SWOT ANALİZ………………………………………………………………… 21
1.İç Çevre Analizi ……………………………………………………………… 21
a.Güçlü Yönler ………………………………………………………….…… 21
b.Zayıf Yönler …………………………………………………………..…… 22
2. Dış Çevre Analizi…………………………………………………………… 23
a. Fırsatlar……………………………………………………………….…… 23
b.Tehditler…………………………………………………………………… 24
F. STRATEJİK AMAÇLAR………………………………………………………. 24
2. Stratejik Amaç: Bilimsel Araştırma ve Yayınların Sayısını ve Niteliğini
Yükseltmek………………………………………………………………… 25
3. Stratejik Amaç: Yerel, Ulusal ve Uluslararası İşbirliği ve Ortaklıklar
Geliştirmek ………………………………………………………………… 26
4. Stratejik Amaç: ÖSYM Sınavlarında Üst Sıralarda Tercih Edilen Bir
Fakülte Olmak………………………………………………………………… 27
TABLO VE ŞEKİLLER LİSTESİ
Tablo 1: Bölümler ve Anabilim Dalları İtibariyle Akademik Personelin Dağılımı……….. 7
Tablo 2: Fakültemiz İdari Personel Dağılımı…………………………………………..….. 8
Tablo 3: Fakültemiz Derslikler ve Kapasiteleri…………………………………….……… 8
Tablo 4: Fakültemizin Teknolojik Alt Yapısına İlişkin Veriler…………………….……… 13
Tablo 5: Bölümler İtibariyle En Düşük ve En Yüksek ÖSS Puanlarının Yıllara Göre Dağılımı………………………………………………………………………….…14
Tablo 6: Öğretim Elemanı/Öğrenci Oranları……………………………………………… 16
Tablo 7: Lisansüstü Öğretim Elemanı/Öğrenci Oranları…………………………………… 17
Tablo 8: Fakülte Geneli ve Bölümler İtibariyle Ders Yükü İstatistikleri……………………………………………………………………… 18
Tablo 9: Fakülte Geneli ve Bölümler İtibariyle Bilimsel Yayınlar………………….…… 18
Şekil 1: İİBF Akademik Organizasyon Yapısı ………………………………………,…..… 2
Şekil 2: İİBF İdari Organizasyon Yapısı ………………………………………………….. 6
Fakültemiz, 1963 - 1964 eğitim-öğretim yılında “İktisat ve İşletme Bölümü” adı altında Fen-Edebiyat Fakültesine bağlı olarak öğretime başlamış ve 10 Ocak 1969 tarihine kadar bu şekilde faaliyetini sürdürmüştür. Aynı tarihte “İşletme Fakültesi” adını alarak, Üretim Yönetimi, Pazarlama, Muhasebe-Finansman ve İşletme Yönetimi olmak üzere dört bölüm ile eğitim ve öğretime devam etmiştir. Fakültemiz 1975 yılı sonuna kadar faaliyetlerini Fen Fakültesi binasında sürdürmüş, 1975-1976 eğitim-öğretim yılında kendi binasına taşınmıştır. 10 Ocak 1969 - 20 Temmuz 1982 tarihleri arasında İşletme Fakültesi adı altında faaliyette bulunan fakültemiz, 20 Temmuz 1982 tarih ve 17760 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe giren "Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı" hakkındaki Kanun Hükmündeki Kararname ile söz konusu tarihten itibaren “İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi” adını almış olup, halen İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi, Ekonometri, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkiler, Uluslararası İlişkiler, Yönetim Bilişim Sistemleri ve Uluslaraası Ticaret ve Lojistik Bölümleri ile faaliyetine devam etmektedir.
Fakültemiz Ülkemizde İktisat ve İşletme eğitimi yapılan ilk yüksek öğretim kuruluşları arasında yer almaktadır. 50 yıla yaklaşan faaliyeti süresince binlerce öğrenci yetiştirerek mezun eden fakültemizde, akademik unvanlarını alan 200’u aşkın öğretim üyesi daha sonra başka üniversitelerde görev almışlardır.
Fakültemizde 2017-2018 eğitim-öğretim yılı itibariyle sekiz bölüm bulunmakta olup, diğer bölümlerde 5786 öğrenci eğitim görmektedir. Yakın gelecekte hedefimiz, bölüm ve öğrenci sayısını daha da artırmaktır. Fakültemiz, zengin eğitim-öğretim ve araştırma altyapısı, nitelikli ve dinamik insan kaynakları ile bunu yapabilecek yetkinliktedir.
Fakültemizde eğitim-öğretim, araştırma ve uygulama faaliyetleri, bilimsel ölçütler ve etik değerler göz ardı edilmeden sürekli iyileştirme bilinci içerisinde yürütülmeye devam edilecektir.
2547 sayılı yasaya uygun olarak İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF)’nin genel akademik örgüt şeması Şekil 1’de verilmektedir. Fakülte akademik örgüt yapısının başında Dekan bulunmaktadır. Dekana akademik işleyişte yardımcı olmak üzere iki Dekan Yardımcısı vardır. Fakültelerin akademik örgüt şemasının ikinci basamağında Bölüm Başkanlıkları yer almaktadır. Akademik örgüt şemasında Bölüm Başkanından sonra Anabilim Dalı Başkanlıkları gelmektedir.
Şekil 1:İİBF Akademik Organizasyon Yapısı
İKTİSAT BÖLÜMÜ
Amaç: İktisat Bölümünün amacı, öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası alanlarda karşılaşılan ekonomik problemleri çözebilecek bilgi ile donatmaktır. Bu amaca ulaşmak için eğitim programlarının uygulanmasında bölgedeki sektörlerden geniş ölçüde yararlanılmaktadır.
Anabilim Dalları:
İktisat Teorisi
İktisat Politikası
İktisat Tarihi
İktisadi Gelişme ve Uluslararası İktisat
İŞLETME BÖLÜMÜ
Amaç: İşletme bölümünün amacı, yurtiçi ve yurt dışındaki kuruluşları geleceğe taşıyabilecek profesyonel işletmecileri yetiştirmek ve öğrencilerimize dinamik ve değişken dünyanın fırsatları karşısında yeterli olabilecek yetenek ve becerileri verebilmektir. Bu amaca ulaşmak için eğitim ve öğretim programların uygulanmasında üniversite-sanayi işbirliğinden geniş ölçüde yararlanılmaktadır.
Anabilim Dalları:
Muhasebe ve Finansman
Üretim Yönetimi ve Pazarlama
Yönetim ve Organizasyon
Ticaret Hukuku
Sayısal Yöntemler
Kooperatifçilik
KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
Amaç: Kamu yönetimi bölümü, günümüzün çağdaş bilgi ve becerileri ile donatılmış, ülkesinin ve dünyanın içinde bulunduğu koşulları ve gelişmeleri yakından izleyebilen kamu ve özel kesim yönetici elemanlarının yetiştirilmesini amaçlamaktadır.
Anabilim Dalları:
Siyaset ve Sosyal Bilimler
Hukuk Bilimleri
Yönetim Bilimi
Kentleşme ve Çevre Sorunları
EKONOMETRİ BÖLÜMÜ
Amaç: Analiz ve sentez yeteneğine sahip, her türlü ekonomik literatürü kolaylıkla izleyebilen, kendi alanında ve yakından ilgili alanlarda bilimsel araştırma yapabilen nitelikli iktisatçı, ekonometrici, istatistikçi ve yöneylem araştırmacısı yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Anabilim Dalları:
Ekonometri
İstatistik
Yöneylem
ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ
Amaç: Öğrencilere iktisat, işletme, çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri eğitimi vermenin yanı sıra, genel düzeyde sosyal sorunlar ve sosyal hizmetler, spesifik olarak ta çalışma yaşamına ilişkin konularda araştırma faaliyetleri yürütmektir.
Anabilim Dalları:
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
İş Hukuku ve Sosyal Güvenlik
Yönetim ve Çalışma Psikolojisi
Yönetim ve Çalışma Sosyolojisi
ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ
Amaç: Ülkemizde ve dünyada meydana gelen siyasal, sosyal değişim ve gelişmeleri yakından izleyebilen, uluslararası siyasi, sosyal ve ticari sorunlara çözümler üretebilen elamanların yetiştirilmesini amaçlamaktadır.
Anabilim Dalları:
Uluslararası İlişkiler
Siyasi Tarih
Devletler Hukuku
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ
Amaç : Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programı öğrencilere programlama dilleri, bilgisayar ve network teknolojileri, veri tabanı, teknoloji trendleri, ekonomi, e-ticaret ve yazılım projelerinin yönetimi konularında yoğun bilgi sağlayacak biçimde tasarlanmıştır. Ayrıca öğrencilerimize pazarlama, yönetim ve organizasyon, finans, istatistik, karar alma teknikleri gibi alanlarda ek bilgiler vererek yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK BÖLÜMÜ
Amaç:
Uluslararası Ticaret ve Lojistik Programı ile, küresel işletme yoğunluğunun artış gösterdiği günümüz dünyasında ihtiyaç duyulan değişik kültürel ortamlarda çalışabilen, yöneticilik yapabilecek, uluslararası ticaret konularına hakim, işletmeyi bir bütün olarak kavrayıp stratejiler belirleyebilecek uygulamacıları yetiştirmek amaçlanmaktadır. Verimlilik kazanımlarıyla birlikte rekabet gücünün ve toplumsal refahın gelişmesi tüm ekonomik süreçlerin iyi yönetilmesiyle sağlanabilir. Üretimden pazarlamaya bütün aşamaların kavranması bu süreçlerin iyi yönetiminde ön şarttır. Bu doğrultuda söz konusu Program çerçevesinde iş dünyasının ihtiyaç duyduğu ekonomik faaliyetlerin tamamını net şekilde görebilmeyi ve yönetebilmeyi sağlayacak teorik ve pratik bilgi birikimine yönelik eğitim verilmesi amaçlanmaktadır. Üniversitemizin ve fakültemizin bulunduğu bölge coğrafi olarak değerlendirildiğinde ve gelecekte oluşacak ve gelişecek Uluslararası ticaret ve lojistik potansiyeli göz önünde bulundurulduğunda gerekli ve etkin bir alt yapı oluşturabilme avantajına sahip olmaktır.
Anabilim Dalları:
Uluslararası Ticaret
Lojistik
Şekil 2’den de görüleceği üzere, İİBF idari organizasyon şemasında da tepe noktada Dekan yer almaktadır. İdari organizasyon şemasında Dekandan sonra Fakülte Sekreteri gelmektedir. Fakülte Sekreterine bağlı olarak Personel Şefliği, Yazı İşleri Şefliği, Öğrenci İşleri, Tahakkuk Şefliği, Satınalma Şefliği, Ayniyat Saymanlığı, Ambar Memurluğu, İç Hizmetler Şefliği, Kütüphane, Bölüm Sekreterlikleri ve Özel Kalem Birimleri bulunmaktadır.
Şekil 2: İİBF İdari Organizasyon Yapısı
Ekim 2017 tarihi itibariyle İİBF’nin kadrolarında 28 Profesör, 13 Doçent, 28 Yardımcı Doçent, ve 36 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Araştırma Görevlilerinin 20’si Sosyal Bilimler Enstitüsü tarafından fakültemizde görevlendirilmiştir.
Fakültemizin akademik kadrosunun bölümlere ve anabilim dallarına göre dağılımı Tablo 1’de verilmiştir.
Tablo 1: Bölümler ve Anabilim Dalları İtibariyle Akademik Personelin Dağılımı
Anabilim Dalı | Profesör | Doçent | Yrd. Doçent | Okut. | Arş. Gör. | |
Mevcut | Sos Bil/35.m. | |||||
İKTİSAT BÖLÜMÜ | ||||||
İktisat Politikası | 4 | 1 | 3 | - | - | 2 |
İktisat Teorisi | 2 | - | 1 | - | 1 | 2 |
İktisat Tarihi | - | - | - | - | - | |
İktisadi Gelişme ve Uluslar arası İktisat | 3 | - | 3 | - | - | 1 |
Ara Toplam | 9 | 1 | 7 | - | 1 | 5 |
İŞLETME BÖLÜMÜ | ||||||
Yönetim ve Organizasyon | 2 | 1 | - | - | 1 | 3 |
Muhasebe ve Finansman | 5 | 2 | 2 | - | - | 1 |
Üretim Yönetimi ve Pazarlama | 3 | - | 1 | - | - | 3 |
Sayısal Yöntemler | - | - | - | - | - | - |
Ticaret Hukuku | - | - | - | - | - | - |
Kooperatifçilik | - | - | - | - | - | - |
Ara Toplam | 10 | 3 | 3 | - | 1 | 7 |
KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | ||||||
Siyaset ve Sosyal Bilimler | - | 1 | 3 | - | 1 | 1 |
Hukuk Bilimleri | - | - | - | - | - | - |
Yönetim Bilimi | - | - | 1 | - | - | 2 |
Kentleşme ve Çevre Sorunları | - | 1 | - | - | 1 | - |
Ara Toplam | - | 2 | 4 | - | 2 | 3 |
Ekonometri | 3 | - | 2 | - | - | 1 |
Yöneylem | - | - | 1 | - | - | 1 |
İstatistik | 2 | - | 2 | - | 1 | 1 |
Ara Toplam | 5 | - | 5 | - | 1 | 3 |
ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | ||||||
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkiler | - | - | 1 | - | - | 2 |
İş Hukuku ve sosyal Güvenlik | - | - | - | - | - | - |
Yönetim ve Çalışma Psikolojisi | 1 | 1 | 1 | - | - | - |
Yönetim ve Çalışma Sosyolojisi | - | - | 1 | - | - | - |
Ara Toplam | 1 | 1 | 3 | - | - | 2 |
ULUSLARARASI İLİŞKİLERBÖLÜMÜ | ||||||
Uluslararası İlişkiler | - | - | 1 | - | 3 | - |
Devletler Hukuku | - | - | - | - | 2 | - |
Siyasi Tarih | - | 2 | - | - | - | - |
Ara Toplam | - | 2 | 1 | - | 5 | - |
YÖNETİM BİLİŞİM SİTEMLERİ BÖLÜMÜ | ||||||
2 | 2 | 5 | - | 4 | 1 | |
Ara Toplam | 2 | 2 | 5 | - | 4 | 1 |
ULUSLARASI TİCARET VE LOJİSTİK BÖLÜMÜ | ||||||
Uluslararası Ticaret | 1 | 2 | 1 | - | - | - |
Lojistik | - | - | - | - | 2 | - |
Ara Toplam | 1 | 2 | 1 | 2 | - | |
TOPLAM | 28 | 13 | 27 | - | 16 | 20 |
Fakültemizde 12 idari personel görev yapmaktadır. İdari personelin mesleki pozisyonlarına göre dağılımı Tablo 2’de gösterilmiştir.
Tablo 2: Fakültemiz İdari Personel Dağılımı
Ünvanı | Kadro Durumu | |
DOLU | BOŞ | |
Fakülte Sekreteri | 1 | - |
Şef | 3 - | 3 |
Ayniyat Saymanı | 1 | - |
Veznedar | 1 | - |
Veri Haz. Kont. İşlt. | 4 | 3 |
Memur 1 | - - | 3 |
Daktilograf | - - | - |
Ambar Memuru | 1 | - |
Şoför | 1 | - |
Teknisyen | 1 | - |
Teknisyen Yardımcısı | 1 | 1 |
Hizmetli | 3 | 3 |
Bekçi | 1 | 4 |
Toplam | 18 | 17 |
Eğitim ve öğretim faaliyetleri mevcut binamız ve yeni binadaki dersliklerin yansıra Merkezi Dersliklerinde yapılmaktadır. Fakültemiz öğrencilerinin eğitim-öğretim gördüğü derslik sayıları ve kapasiteleri Tablo 3’de gösterilmiştir.
1.Eğitim Alanları Derslikler
Tablo 3: Fakültemiz Derslikler ve Kapasiteleri
Eğitim Alanı | Kapasitesi 0–50 | Kapasitesi 51–75 | Kapasitesi 76–100 | Kapasitesi 101–150 | Kapasitesi 150-200 | Kapasitesi 200–Üzeri | Toplam |
Amfi | 11 | 14 | 1 | 2 | 28 | ||
Sınıf |
| ||||||
Merkezi Derslikler | 1 | 3 | 4 | ||||
Toplam | 1 | 14 | 14 | 1 | 2 | 32 |
2. Sosyal Alanlar
2.1.Kantinler ve Kafeteryalar
Kantin Sayısı : 1 Adet
Kantin Alanı : 440 m2
Kafeterya Sayısı : … Adet
Kafeterya Alanı : … m2
Erkek Kuaförü : 30 m2
2.2.Toplantı – Konferans -Seminer Salonları
Kapasitesi 0–50 | Kapasitesi 51–75 | Kapasitesi 76–100 | Kapasitesi 101–150 | Kapasitesi 150–200 | Kapasitesi 200–Üzeri | Toplam | |
Toplantı Salonu | 1 | 1 | |||||
Konferans Salonu |
| 1 (B-II) |
| 1 | |||
Seminer Salonu | 5 | 5 |
3. Öğrenci Kulüpleri
Öğrenci Kulüpleri Sayısı : 12 Adet
Öğrenci Kulüpleri Alanı : 49 m2
4. Hizmet Alanları
4.1. Akademik Personel Hizmet Alanları
Sayısı (Adet) | Alanı (m2) | Kullanan Sayısı (Kişi) | |
Çalışma Odası | 98 | 1.515 | 114 |
Toplam | 98 | 1.515 | 114 |
4.2. İdari Personel Hizmet Alanları
Sayısı (Adet) | Alanı (m2) | Kullanan Sayısı | |
Çalışma Odası | 5 | 150 | 6 |
Çalışma Odası | 14 | 280 | 18 |
Toplam | 19 | 430 | 23 |
5. Ambar Alanları
Ambar Sayısı : 1 Adet
Ambar Alanı : 100 m2
6. Arşiv Alanları
Arşiv Sayısı : 1 Adet
Arşiv Alanı - 1 : 81 m2
Fakültemiz Yeni binada 2 bilgisayar laboratuvarı da bulunmaktadır. Bilgisayar laboratuvarlarındaki bilgisayarlar internet erişimlidir.
D.BÜTÇE ÖDENEKLERİ
1.Bütçe Giderleri
2012 BÜTÇE BAŞLANGIÇ ÖDENEĞİ | 2012 GERÇEKLEŞME TOPLAMI | GERÇEKLEŞME ORANI | |
TL | TL | % | |
BÜTÇE GİDERLERİ TOPLAMI | 6.127.781.41 | 5.882.340.64 | 96 |
01 – PERSONEL GİDERLERİ | 5.119.033.00 | 4.961.551.32 | 97 |
02 – SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ | 653.000.00 | 639.110.26 | 98 |
03 – MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ | 355.748.41 | 281.679.06 | 74 |
05 - CARİ TRANSFERLER | |||
06 - SERMAYE GİDERLERİ |
2. Bütçe Gelirleri
2012 BÜTÇE TAHMİNİ | 2012 GERÇEKLEŞME TOPLAMI | GERÇEK. ORANI | |
TL | TL | % | |
BÜTÇE GELİRLERİ TOPLAMI | |||
02 – VERGİ DIŞI GELİRLER | |||
03 – SERMAYE GELİRLERİ | |||
04 – ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR |
1.Bütçe Giderleri
2013 BÜTÇE BAŞLANGIÇ ÖDENEĞİ | 2013 GERÇEKLEŞME TOPLAMI | GERÇEKLEŞME ORANI | |
TL | TL | % | |
BÜTÇE GİDERLERİ TOPLAMI | 5.933.889.63 | 5.911.997.18 | 98 |
01 – PERSONEL GİDERLERİ | 4.888.000.00 | 4.884.805.89 | 100 |
02 – SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ | 754.308.00 | 754.307.21 | 100 |
03 – MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ | 256.581.63 | 237.927.76 | 98 |
05 - CARİ TRANSFERLER | |||
06 - SERMAYE GİDERLERİ | 35.000.00 | 34.956.32 | 100 |
Analitik bütçe uygulamaları nedeniyle bütçe hedeflerinde sapmalar meydana gelmiştir
2. Bütçe Gelirleri
2013 BÜTÇE TAHMİNİ | 2013 GERÇEKLEŞME TOPLAMI | GERÇEK. ORANI | |
TL | TL | % | |
BÜTÇE GELİRLERİ TOPLAMI | |||
02 – VERGİ DIŞI GELİRLER | |||
03 – SERMAYE GELİRLERİ | |||
04 – ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR |
1.Bütçe Giderleri
2014 BÜTÇE BAŞLANGIÇ ÖDENEĞİ | 2014 GERÇEKLEŞME TOPLAMI | GERÇEKLEŞME ORANI | |
TL | TL | % | |
BÜTÇE GİDERLERİ TOPLAMI | 8.683.998.09 | 8.371952.72 | 97 |
PERSONEL GİDERLERİ | 7.402.717.09 | 7.120.032.91 | 96 |
02 – SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ | 891.300.00 | 891.244.27 | 99 |
03 – MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ | 389.981.00 | 360.675.54 | 93 |
05 - CARİ TRANSFERLER | |||
06 - SERMAYE GİDERLERİ |
Analitik bütçe uygulamaları nedeniyle bütçe hedeflerinde sapmalar meydana gelmiştir.
2. Bütçe Gelirleri
2014 BÜTÇE TAHMİNİ | 2014 GERÇEKLEŞME TOPLAMI | GERÇEK. ORANI | |
TL | TL | % | |
BÜTÇE GELİRLERİ TOPLAMI | |||
02 – VERGİ DIŞI GELİRLER | |||
03 – SERMAYE GELİRLERİ | |||
04 – ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR |
1.Bütçe Giderleri
2015 BÜTÇE BAŞLANGIÇ ÖDENEĞİ | 2015 GERÇEKLEŞME TOPLAMI | GERÇEKLEŞME ORANI | |
TL | TL | % | |
BÜTÇE GİDERLERİ TOPLAMI | 8.283.186.35 | 8.263.395.95 | 97 |
01-PERSONEL GİDERLERİ | 6.989.347.35 | 6.989.347.35 | 96 |
02 – SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ | 1000.000.00 | 999.960.68 | 99 |
03 – MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ | 293.839.00 | 274.087.92 | 93 |
05 - CARİ TRANSFERLER | |||
06 - SERMAYE GİDERLERİ |
Analitik bütçe uygulamaları nedeniyle bütçe hedeflerinde sapmalar meydana gelmiştir.
2. Bütçe Gelirleri
2015 BÜTÇE TAHMİNİ | 2015 GERÇEKLEŞME TOPLAMI | GERÇEK. ORANI | |
TL | TL | % | |
BÜTÇE GELİRLERİ TOPLAMI | |||
02 – VERGİ DIŞI GELİRLER | |||
03 – SERMAYE GELİRLERİ | |||
04 – ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR |
1.Bütçe Giderleri
2016 BÜTÇE BAŞLANGIÇ ÖDENEĞİ | 2016 GERÇEKLEŞME TOPLAMI | GERÇEKLEŞME ORANI | |
TL | TL | % | |
BÜTÇE GİDERLERİ TOPLAMI | 11.605.688,42 | 11.536.362,92 | 99.40 |
01-PERSONEL GİDERLERİ | 10.158.297,42 | 10.096.575,52 | 99.39 |
02 – SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ | 1.200.000.00 | 91.199.244.95 | 99.93 |
03 – MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ | 247.391.00 | 240.542,45 | 97.23 |
05 - CARİ TRANSFERLER | |||
06 - SERMAYE GİDERLERİ |
Analitik bütçe uygulamaları nedeniyle bütçe hedeflerinde sapmalar meydana gelmiştir.
2. Bütçe Gelirleri
2016 BÜTÇE TAHMİNİ | 2016 GERÇEKLEŞME TOPLAMI | GERÇEK. ORANI | |
TL | TL | % | |
BÜTÇE GELİRLERİ TOPLAMI | |||
02 – VERGİ DIŞI GELİRLER | |||
03 – SERMAYE GELİRLERİ | |||
04 – ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR |
1.Bütçe Giderleri
2017 BÜTÇE BAŞLANGIÇ ÖDENEĞİ | 2017 GERÇEKLEŞME TOPLAMI | GERÇEKLEŞME ORANI | |
TL | TL | % | |
BÜTÇE GİDERLERİ TOPLAMI | 12.472.919,26 | 10.133.325,79 | 81.24 |
01-PERSONEL GİDERLERİ | 11.006.563,26 | 8.903.651,99 | 80.89 |
02 – SOSYAL GÜVENLİK KURUMLARINA DEVLET PRİMİ GİDERLERİ | 1.327.000,00 | 1134.790,07 | 85.51 |
03 – MAL VE HİZMET ALIM GİDERLERİ | 154.736,00 | 94.883,73 | 61.31 |
05 - CARİ TRANSFERLER | |||
06 - SERMAYE GİDERLERİ |
Analitik bütçe uygulamaları nedeniyle bütçe hedeflerinde sapmalar meydana gelmiştir.
Not: 2017 Bütçe giderleri Temmuz ayı itibariyle yapılmıştır.
2. Bütçe Gelirleri
2017 BÜTÇE TAHMİNİ | 2017 GERÇEKLEŞME TOPLAMI | GERÇEK. ORANI | |
TL | TL | % | |
BÜTÇE GELİRLERİ TOPLAMI | |||
02 – VERGİ DIŞI GELİRLER | |||
03 – SERMAYE GELİRLERİ | |||
04 – ALINAN BAĞIŞ VE YARDIMLAR |
E. TEKNOLOJİK ALTYAPI
Fakültemizin teknolojik alt yapısına ilişkin veriler de Tablo 4’de sunulmuştur. Fakültemizde tamamı internet bağlantılı toplam 215 adet bilgisayar, 20 projeksiyon cihazı, 1 barkot okuyucu, 2 baskı makinesi, 2 fotokopi, 1 faks, 3 adet fotoğraf makinesi, 1 adet kamera, 3 tarayıcı, 110 adet çeşitli tip yazıcı bulunmaktadır.
Tablo 4: Fakültemizin Teknolojik Alt Yapısına İlişkin Veriler
Cinsi | İdari Amaçlı (Adet) | Eğitim Amaçlı (Adet) | Araştırma Amaçlı (Adet) |
Bilgisayar (PC) | 215 | 101 |
|
Projeksiyon | -- | 20 |
|
Slayt makinesi | -- | -- |
|
Tepegöz | -- | - |
|
Episkop | -- | - |
|
Barkot Okuyucu | 1 | -- |
|
Baskı makinesi | 2 | -- |
|
Fotokopi makinesi | 2 | -- |
|
Faks | 1 | - |
|
Fotoğraf makinesi |
| 3 |
|
Kameralar |
| 1 |
|
Televizyonlar | 1 | -- |
|
Tarayıcılar | -- | 3 |
|
Yazıcılar | 110 | -- |
|
Müzik Setleri | -- | -- |
|
Mikroskoplar | - | -- |
|
DVD ler | -- | -- |
|
F. BÖLÜMLER
Fakültemizde İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi, Ekonometri, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkiler, Uluslararası İlişkiler, Yönetim Bilişim Sistemleri ve Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümleri bulunmaktadır. Adı geçen bölümlerde birinci ve ikinci öğretim olarak eğitim-öğretim yapılmaktadır.
2012–2017 yılları arasında fakültemize kayıt yaptıran öğrencilerin en düşük ve en yüksek LYS puanlarına göre dağılımları Tablo 5’de verilmektedir.
Tablo 5: Bölümler İtibariyle En Düşük ve En Yüksek LYS Puanlarının Yıllara Göre Dağılımı
Yıllar | Birinci Öğretim | İkinci Öğretim | ||
En Düşük Puan | En Yüksek Puan | En Düşük Puan | En Yüksek Puan | |
İŞLETME BÖLÜMÜ | ||||
2012–2013 | 245,11602 | 322,74022 | 201,13327 | 294,93980 |
2013–2014 | 273,89200 | 381,04531 | 253,22484 | 294,53059 |
2014–2015 | 236,48173 | 341,87149 | 217,76351 | 268,53598 |
2015-2016 | 235,80179 | 378,75979 | 220,59892 | 257,95617 |
2016-2017 | 243,96801 | 376,89678 | 224,10621 | 302,71722 |
2017-2018 | 199,99732 | 328,08664 | 201,01412 | 240,24603 |
İKTİSAT BÖLÜMÜ | ||||
2012–2013 | 244,95701 | 315,57216 | 197,74193 | 263,79072 |
2013–2014 | 269,74774 | 341,41250 | 252,32006 | 319,40578 |
2014–2015 | 235,36802 | 341,97834 | 221,10423 | 245,78490 |
2015-2016 | 238,13266 | 297,35617 | 222,82477 | 238,68244 |
2016-2017 | 248,63657 | 319,14762 | 225,41131 | 360,90862 |
2017-2018 | 199,57044 | 299,61528 | 200,77549 | 350,46802 |
KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | ||||
2012–2013 | 309,15309 | 377,47363 | 282,01932 | 322,32963 |
2013–2014 | 333,79248 | 387,27326 | 308,32344 | 341,81331 |
2014–2015 | 304,44713 | 380,31484 | 273,21333 | 305,49049 |
2015-2016 | 299,09755 | 358,22083 | 274,52966 | 348,23453 |
2016-2017 | 329,00660 | 383,68901 | 300,65427 | 340,87648 |
2017-2018 | 305,00391 | 377,55590 | 273,85685 | 304,33335 |
EKONOMETRİ BÖLÜMÜ | ||||
2012–2013 | 237,38642 | 357,46894 | 221,22078 | 250,51406 |
2013–2014 | 262,28913 | 308,27567 | 251,79434 | 277,73021 |
2014–2015 | 233,23521 | 268,93276 | 224,09131 | 234,96806 |
2015-2016 | 227,84733 | 260,52767 | 221,07275 | 238,28981 |
2016-2017 | 235,00875 | 287,62819 | 220,49342 | 264,41578 |
2017-2018 | 201,83785 | 254,56530 | 228,15012 | 228,15012 |
ÇEKO BÖLÜMÜ | ||||
2012–2013 | 252,07830 | 289,95718 | 234,96772 | 286,99954 |
2013–2014 | 274,64544 | 324,87675 | 259,45667 | 299,78608 |
2014–2015 | 243,86482 | 282,18750 | 234,47036 | 260,11737 |
2015-2016 | 241,85005 | 268,52585 | 231,65305 | 273,25982 |
2016-2017 | 249,85892 | 347,34903 | 231,98786 | 269,75100 |
2017-2018 | 221,17800 | 298,06045 | 202,85111 | 221,10294 |
ULUSLARARASI İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | ||||
2012–2013 | 285,89093 | 349,22053 | 261,93524 | 303,09454 |
2013–2014 | 318,76704 | 361,04220 | 301,02134 | 388,20841 |
2014–2015 | 285,14253 | 379,23989 | 260,88304 | 284,70910 |
2015-2016 | 282,09786 | 319,85905 | 263,06836 | 309,61041 |
2016-2017 | 312,17320 | 395,27198 | 286,77971 | 342,22216 |
2017-2018 | 270,41160 | 359,58652 | 250,36739 | 334,59792 |
YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ BÖLÜMÜ | ||||
2012–2013 | 270,76814 | 329,76392 | 252,83176 | 291,89717 |
2013–2014 | 285,26696 | 364,01647 | 260,81830 | 324,36558 |
2014–2015 | 249,17619 | 303,55730 | 228,84119 | 270,53751 |
2015-2016 | 254,43071 | 295,30721 | 237,89893 | 271,44580 |
2016-2017 | 263,62371 | 310,11430 | 243,74781 | 332,99041 |
2017-2018 | 240,66900 | 291,65186 | 219,51940 | 257,54304 |
ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK BÖLÜMÜ | ||||
2015-2016 | 243,15770 | 312,03288 | 230,17355 | 262,78385 |
2016-2017 | 260,54629 | 332,85482 | 243,30451 | 262,13809 |
2017-2018 | 235,68806 | 321,47711 | 199,88377 | 265,09202 |
Fakültemiz genelinde öğretim elemanı başına gündüz programında yaklaşık % 43,66 ikinci öğretimde ise yaklaşık %39,69 öğrenci düşmektedir. Bölümler bazında öğretim elemanı/öğrenci oranı Tablo 6’ de gösterilmiştir.
Tablo 6: Öğretim Elemanı/Öğrenci Oranları
Bölüm | Öğrenci Sayısı | Öğretim Üyesi Sayısı | Öğretim Görevlisi Sayısı | Öğretim Elemanı/ Öğrenci Oranı | |
İşletme Bölümü | Birinci Öğretim | 696 | 16 | - | 43,5 |
İkinci Öğretim | 655 | 16 | - | 40,93 | |
İktisat Bölümü | Birinci Öğretim | 667 | 17 | - | 39,23 |
İkinci Öğretim | 557 | 17 | - | 32,76 | |
Kamu Yönetimi Bölümü | Birinci Öğretim | 294 | 6 | - | 49 |
İkinci Öğretim | 288 | 6 | - | 48 | |
Ekonometri Bölümü | Birinci Öğretim | 250 | 10 | - | 25 |
İkinci Öğretim | 232 | 10 | - | 23,2 | |
Çal.Ekonomisi ve End.İlişkiler Bölümü | Birinci Öğretim | 295 | 5 | - | 59 |
İkinci Öğretim | 251 | 5 | - | 50,2 | |
Uluslararası İlişkiler Bölümü | Birinci Öğretim | 307 | 3 | 1 | 76,75 |
İkinci Öğretim | 300 | 3 | 1 | 75 | |
Yönetim Bilişim Sistemleri Böl. | Birinci Öğretim | 276 | 8 | - | 34,5 |
İkinci Öğretim | 253 | 8 | - | 31,62 | |
Uluslararası Ticaret ve Lojistik | Birinci Öğretim | 184 | 4 | 46 | |
İkinci Öğretim | 163 | 4 | 40,75 | ||
Fakülte Toplam | Birinci Öğretim | 2969 | 69 | 1 | 43,66 |
İkinci Öğretim | 2699 | 69 | 1 | 39,69 | |
Toplam | 5786 | 138 | 2 | 41,32 |
Fakültemiz genelinde lisansüstü öğretimde ise öğretim elemanı başına birinci öğretimde yaklaşık 671, ikinci öğretimde ise yaklaşık 129 öğrenci düşmektedir. Bölümler bazında, Öğretim elemanı/öğrenci Oranları Tablo 7’de verilmiştir.
Tablo 7: Lisansüstü Öğretim Elemanı/Öğrenci Oranları
Bölüm | Öğrenci. Sayısı | Y.Lisans | Doktora | Öğretim Üyesi Sayısı | Öğretim Görevlisi Sayısı | Öğretim Elemanı/ Öğrenci Oranı (Y. Lisans) | Öğretim Elemanı/ Öğrenci Oranı (Doktora) |
İŞLETME BÖLÜMÜ | 1.Öğretim | 198 | 159 | 16 | - | 12,375 | 9.9375 |
II.Öğretim Tezsiz | 129 |
| 16 | - | 8,0625 | - | |
İKTİSAT BÖLÜMÜ | 1.Öğretim | 221 | 114 | 17 | - | 13 | 6,7058 |
II.Öğretim Tezsiz |
|
| -- | - | - | - | |
KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMÜ | 1.Öğretim | 77 | 8 | 6 | - | 12,83 | 1,3 |
EKONOMETRİ BÖLÜMÜ | 1.Öğretim | 94 | 26 | 10 | - | 9,4 | 2,6 |
ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLER BÖLÜMÜ | 1.Öğretim | 68 | 3 | 5 | - | 13,6 | 0,6 |
ULUSLARARASI TİCARET VE LOJİSTİK BÖLÜMÜ | 1.Öğretim | 13 |
| 4 | - | 3,25 | - |
FAKÜLTE TOPLAMI | 1.Öğretim | 671 | 310 | 58 | - | 11,5689 | 5,3448 |
II.Öğretim Tezsiz | 129 |
| 16 | - | 8.0625 | ||
GENEL TOPLAM | 800 | 310 | 74 | - | 10,810 | 4,189 |
Fakültemiz geneli ve bölümler bazında haftalık ders yükünü gösteren Tablo 8 incelendiğinde, Fakültemiz öğretim üyelerince haftada 1121 saat ders yapıldığı görülecektir. Fakülte genelinde öğretim üyesi başına yaklaşık 16.49 saat/hafta ders yükü düşmektedir. İktisat Bölümü’nde haftalık lisans ve lisansüstü dersler toplamı 219 saat/hafta olup, öğretim üyesi başına haftalık ders yükü 12.17 saattir. İşletme Bölümü’nde de haftalık lisans ve lisans üstü dersleri toplamı 240 saat/hafta olup öğretim üyesi başına haftalık ders yükü 15 saattir. Kamu Yönetimi Bölümü’nde haftalık lisans ve lisansüstü dersler toplamı 84 saat/hafta olup, öğretim üyesi başına haftalık ders yükü 19.80 saattir. Ekonometri Bölümü’nde haftalık lisans ve lisansüstü dersler toplamı 193 saat/hafta olup, öğretim üyesi başına haftalık ders yükü 19.30 saattir. Çalışma Ekonomisi Ve Endüstri İlişkiler Bölümü’nde haftalık lisans ve lisansüstü dersler toplamı 111 saat/hafta olup, öğretim üyesi başına haftalık ders yükü 22.20 saattir. Uluslararası İlişkiler Bölümü’nde haftalık lisans ve lisansüstü dersler toplamı 60 saat/hafta olup, öğretim üyesi başına haftalık ders yükü 20 saattir. Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü’nde haftalık lisans ve lisansüstü dersler toplamı 151 saat/hafta olup, öğretim üyesi başına haftalık ders yükü 18.88 saattir. Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü’nde haftalık lisans ve lisansüstü dersler toplamı 48 saat/hafta olup, öğretim üyesi başına haftalık ders yükü 16 saattir.
Tablo 8: Fakülte Geneli ve Bölümler İtibariyle Ders Yükü İstatistikleri
Bölüm | Haftalık Lisans Ders Yükü
| Haftalık Lisansüstü Ders Yükü
| Haftalık Toplam Ders Yükü | Öğretim Üyesi
| Öğretim Üyesi Başına Düşen Haftalık Ders Yükü |
İktisat Bölümü | 192 | 27 | 219 | 18 | 12.17 |
İşletme Bölümü | 162 | 78 | 240 | 16 | 15.00 |
Kamu Yönetimi Bölümü | 84 | 15 | 99 | 5 | 19.80 |
Ekonometri | 154 | 39 | 193 | 10 | 19.30 |
ÇEKO | 84 | 27 | 111 | 5 | 22.20 |
Uluslararası İlişikler | 60 | X | 60 | 3 | 20.00 |
Yönetim Bilişim | 112 | 39 | 151 | 8 | 18.88 |
Uluslararası Ticaret ve Lojistik | 36 | 12 | 48 | 3 | 16 |
Fakülte Toplamı | 884 | 237 | 1121 | 68 | 16.49 |
Not: Ortak zorunlu dersler ve tez danışmanlıklar hesaplama dışında tutulmuştur.
Fakültemiz öğretim elemanları tarafından yapılan bilimsel yayınlar (bildiri, makale kitap ve kitapta bölüm, ders notu) hem nicelik hem nitelik olarak büyük gelişme kaydetmiştir. 2012–2017 döneminde 154 yurtiçi 153 yurt dışı bildiri, 278 Türkçe makale, 57 yabancı dilde makale, 116 kitap yayınlanmıştır. Öğretim elemanlarımız tarafından gerçekleştirilen bilimsel yayınların bölümler itibariyle dağılımı Tablo 9’da görülmektedir.
Tablo 9: Fakülte Geneli Bilimsel Yayınlar
Kitap | Makale | Bildiri | Konferans | Kongre | Seminer | sempozyum | Panel | Diğer | Toplam | ||||||
Ders Kitabı | Diğer | Yurt İçi |
Yurt Dışı
|
Yurt İçi |
Yurt Dışı | ||||||||||
Türkçe | Yabancı Dilde | SCI,SSCIve AHCI | Diğer | ||||||||||||
2012 | 9 | 20 | 5 | - | - | 28 | 5 | 8 | 8 | 10 | 14 | 3 | 2 | 112 | |
2013 | 28 | 48 | 20 | - | 1 | 18 | 5 | 18 | 10 | - | 9 | 8 | 7 | 172 | |
2014 | 31 | 14 | 44 | 12 | 13 | - -- | 22 | 17 --------17 5 | 15 | 14 | 2 | 13 | - | 6 | 203 |
2015 | 24 | 21 | 86 | 9 | 10 | 41 | 33 | 35 5 | 17 | 10 | 1 | 9 | - | 5 | 301 |
2016 | 24 | 16 | 80 | 11 | 2 | 19 | 53 | 91 5 | 13 | 11 | 2 | 11 | 3 | 27 | 363 |
2017 | |||||||||||||||
GENEL TOPLAM | 116 | 51 | 278 | 57 | 25 | 61 | 154 | 153 | 71 | 53 | 15 | 56 | 14 | 47 | 1151 |
FAALİYET TÜRÜ | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
Sempozyum ve Kongre | 2 | 2 | 1 | 2 | 6 | |
Konferans | 1 | 7 | 13 | 7 | 12 | 4 |
Panel | 1 | 1 | 2 | 2 | 4 | 1 |
Seminer | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 |
Açık Oturum | - | - | -- | -- | - | |
Söyleşi | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 |
Tiyatro | 1 | 1 | - | -- | -- | - |
Konser | - | 1 | 1 | -- | -- | - |
Sergi | - | -- | -- | -- | -- | - |
Turnuva | 2 | 2 | -- | -- | -- | - |
Teknik Gezi | 1 | - | 1 | 1 | 1 | 1 |
Eğitim Semineri | 2 | 4 | 4 | 4 | ||
Diğer | 2 |
III. FAKÜLTEMİZİN STRATEJİK PLANI
Fakültemizdeki mevcut bölümlerin kuruluş gayelerine uygun bilim dallarında evrensel ölçütlere uygun, dinamik, yenilikçi ve sürekli mükemmeli arayan eğitim ve öğretim programları düzenlemek ve yürütmek,
Finansal, entelektüel, sosyal ve çevresel sermaye oluşturabilecek ölçüde girişimci, kendi alanlarında çağdaş bilgilerle donatılmış, bilgilerini yenilikçi bir şekilde kullanabilen, bilgi teknolojisini pratiğe dönüştürebilen, geleceğin dünyasının başarı ilkelerini kavramış ve ulusal kimliğini küresel değerlerle bağdaştırabilen bireyler yetiştirmek,
İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi, Ekonometri, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri, Uluslararası İlişkiler, Yönetim Bilişim Sistemleri ve Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü ile ilgili yöntem ve teknikleri kullanarak akademik araştırmalar yapmak,
Üniversite-sanayi işbirliği çerçevesinde kamu ve özel sektörün ihtiyacı olan hizmetleri sağlamak, üretim ve hizmet sektörü arasındaki işbirliğini geliştirmektir.
B. VİZYON
Atatürk üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi,
yetkinlik düzeyi yüksek öğretim elemanları ile ulusal ve evrensel değerleri kucaklayan,
öğrenmeyi öğrenmiş, bilgiden bilgi üretebilen,
çözümlenmemiş problemleri bilime dayalı olarak yenilikçi bir şekilde çözebilen,
teknolojik gelişmeleri yakından izleyen,
insanlığın refahı ve mutluluğu için katkıda bulunabilen,
sosyal gelişmelere açık,
özgür fikirli,
insan hayatını ve çevreyi koruyan,
iyileştiren,
idealist ve Atatürkçü gençler yetiştirmeyi hedefliyor.
C. TEMEL DEĞERLER
Fakültemizin temel değerleri Üniversitemizin temel değerlerine paralel olarak
Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı olmak
İyi insan olmak
Bilimsel çalışmayı ilke edinmek
Adalet
Çağdaşlık
Liyakat
Şüphecilik
Akademik Özgürlük
Öğrenci odaklılık
Sürekli gelişme
Doğruluk ve güvenirlilik
İş ahlakı ve sosyal sorumluluk
Katılımcılık
Paylaşımcılık
Bilgiyi arama, toplama, üretme ve yaymada mükemmellik
Sorumluluk
Evrensellik
Toplumsal ve çevresel duyarlılık
Yaratıcılık
Yenilikçilik
Proaktiflik
Fakültemizin iç ve dış çevresinde yer alan ve karşılıklı etkileşimde bulunulan paydaşlarımız;
Akademik Personel
Öğrenciler
Rektörlük
İdari Personel
Mezunlar
Yüksek Öğretim Kurumu
Üniversitelerarası Kurul
İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri
Kamu Kurum ve Kuruluşları
Özel Sektör Kuruluşları
Sivil Toplum Örgütleri
Medya
Ulusal ve Uluslararası Eğitim ve Araştırma Kurumları
Bu başlık altında Fakültemiz misyonunu destekleyen ve vizyonumuzu gerçekleştirme yönünde stratejik planlarımızı belirleyebilmek için güçlü ve zayıf yönlerimiz ile fırsat ve tehditlerimiz ortaya konulmaya çalışılacaktır.
Üniversite genelinde uygulanan SWOT Analizi Anketi’nden elde edilen veriler yardımıyla yapılan iç çevre analizinin amacı İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nin güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koyan temel kaynakları tespit etmektir.
Fakültemizin güçlü yönleri;
Akademik çalışmayı teşvik edici, sorunlara çözüm bulma noktasında yapıcı ve demokratik yaklaşımın benimsenmesi,
50 yıllık deneyime sahip olan Atatürk Üniversitesinin güçlü örgüt kültürünün yerleşmiş olması,
Bir taraftan kendi ihtiyacı olan akademik personelini yetiştirirken, diğer taraftan başka üniversitelere akademik personel yetiştiren bir Fakülte olma özelliğine kavuşması,
Ders araç ve gereçleri bakımından yeterli olanaklara sahip olması
Akademik personele sunulan çalışma ofisleri, bilgisayar ve internet hizmetlerinin yeterli olması,
Genç, dinamik ve nitelikli akademik personele sahip olması,
Nitelikli İdari personel çalışanlarının bulunması,
Sokrates-Erasmus öğrenci-öğretim elemanı değişim programlarına katılım olanağına sahip olması,
Farabi Değişim Programı kapsamında öğretim üyesi ve öğrenci değişimi katılım olanağına sahip olması,
Fakültemizde Ekonometri Kulübü, Ekovizyon, Küresel Gelişim ve Etkileşim Topluluğu Kulübü, Ekonomi Kulübü, Kadın ve Demokrasi Kulübü, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Kulübü, Doğal Afet Arama Kurtarma ve İlk Yardım Kulübü (DAKİK) Çalışma Ekonomisi Kulübü, İzdiham Kulübü, Kamu Yönetimi, İktisadi ve Stratejik Düşünce Topluluğu, LÖSEV Kulübü bulunmakta olup faaliyetler yapmaları,
Öğrenci-öğretim elemanı arasında güçlü ilişkiler ve diyalog kurulabilmesi,
Mezunlarımız için kamu ve özel sektörde geniş istihdam alanlarının olması,
Üniversitemiz ve Fakültemiz tarafından öğrencilerimize dönük bilimsel, sosyal ve kültürel faaliyetlerin düzenlenmesi ve öğrencilerin bu faaliyetlere katılımının teşvik edilmesi,
Fakültemizin ÖYP kapsamında yer alması.
İdari ve teknik personelin nicelik olarak yetersiz olması,
Fiziki yapının yetersiz olması,
Öğrencilere gerekli düzeyde yabancı dil öğretilememesi,
Üniversite-sanayi işbirliği çerçevesinde sistematik bir işbirliğinin kurulamaması,
Öğrencilere ödev ve proje bazlı çalışmaların istenilen sayıda yaptırılamaması,
Anabilim dalları ve bölümler arasında yeterli eşgüdümün sağlanamaması,
SSCI kapsamındaki yayınların azlığı,
Kütüphanenin nicelik ve nitelik açısından yetersizliği,
Disiplinlerarası çalışma yetersizliği,
Mezun olan öğrencilerin takibi ve ilişkilerin mezuniyet sonrası korunabilmesi için gerekli alt yapının henüz oluşturulamaması,
Uluslar arası nitelikteki bilimsel yayınların sayıca fazla olmaması,
Öğrencilere yönelik kariyer planlama ve iş olanakları ile ilgili bilgilendirme toplantılarının ve mesleki gezilerin sayıca yetersiz olması,
İş başvurularında danışmanlık yapma olanakları ve KOSGEB projeleri aracılığıyla kendi işlerini kurmalarına yardımcı olma gibi mezunlara sağlanan desteklerin istenilen düzeye ulaşamaması,
Socrates-Erasmus Öğrenci-Öğretim Elemanı Değişim Programlarından yeterince faydalanılamaması,
Kamu, özel sektör ve sivil toplum örgütleriyle ilişkilerin istenilen düzeye getirilememesi,
Dış çevre analiziyle kontrolümüz altında olmayan Fakültemizin dış çevresinde yer alan yüksek performans oluşturulabilen alanları (fırsatları) ve yüksek performansa ulaşmayı zorlaştıran alanları (tehditleri) ortaya koymak amaçlanmaktadır.
a) Fırsatlar
Fakültemizin dış çevresinde yer alan yüksek performans yaratabilen alanlar diğer bir ifadeyle fırsatlar.
Fakülte dışı eğitim alanlarından mezun olanların İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi alanında lisansüstü eğitime yönelmesi,
Sanayiye destek verebilecek nitelikte bir kurum olması,
Metropol kentlere ulaşımı kolaylaştıracak ulaşım imkanlarının gelişmesi,
Bölgedeki kamu ve özel sektör kuruluşlarıyla ilişki kurabilme potansiyeline sahip olunması,
Değişen ekonomik, teknolojik yönetsel ve sosyal çevrenin iş dünyasında sürekli eğitim ve uzmanlaşmanın önemini arttırması,
Bölgede nitelikli işgücüne ihtiyaç duyulması,
Fakültemizin dış çevresinde yer alan yüksek performansa ulaşmayı zorlaştıran alanlar diğer bir ifadeyle tehditler de;
Akademik personelin ücretlerinin düşük olması,
Akademik personel alımına kısıtlamalar getirilmesi,
Bütçeden ayrılan finansal kaynakların yetersiz olması,
Başarı oranlarını olumsuz yönde etkileyen ders geçme sistemleri,
Bölgenin ekonomik göstergelerinin olumsuzluğu,
Yetersiz kadrolara sahip yeni üniversitelerin kurulması ve bu üniversitelerde öncelikle İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin açılması,
Bölgede iklim şartlarının ağır olması,
Beyin göçü,
Fakültemize ilişkin stratejik amaçlar da aşağıdaki gibi belirlenmiştir:
Eğitim-öğretimde kaliteyi yükseltmek,
Bilimsel araştırma ve yayınların sayısını ve niteliğini yükseltmek,
Yerel, Ulusal ve uluslararası işbirliği ve ortaklıklar geliştirmek,
Benzer dönemde kurulan fakülteler içinde öğrenciler tarafından en çok tercih edilen fakülteler arasında yer almak ve mezunları iş dünyası tarafından aranan bir fakülte olarak algılanmak,
Hedef 1. Ulusal ve Yabancı üniversitelerin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin ders programları değerlendirilerek Lisans ve Lisansüstü programlarını ve ders içeriklerinin güncelleştirilmesini sağlamak,
Faaliyet 1.Yurt içi üniversitelerle gerekli iletişimin sağlanması,
Faaliyet 2. Yurt dışı üniversitelerle gerekli iletişimin sağlanması,
Performans Göstergesi: Gerekli değerlendirme ve güncellemenin yapılması için bölümlerde çalışma gruplarının oluşturulması, gerekli değişikliklerin yapılması ve yayınlanması,
Hedef 2. Ders materyallerinin (kaynak kitap, yardımcı kitap, ders notu, teksir, slayt vb) ve derslerin nasıl yürütüleceğine ilişkin planların (syllabus) güncelleştirilerek Internet ortamına aktarılması,
Faaliyet Öğretim elemanın ders içeriğini ve kullanacağı materyalleri hazırlaması ve ilgili bölüme vermesi,
Performans göstergesi: Her öğretim elemanın ders materyallerini kişisel web sayfasında yayınlaması,
Hedef 3. Ders içeriklerinin ve kredilerinin ECTS uygulamalarıyla uyumlu hale getirilmesi,
Faaliyet Ders içeriklerinin ve kredilerinin ECTS uygulamalarıyla uyumlu hale getirilmesi konusunda Fakülte Eğitim Komisyonu ve Fakülte Kurulu’nda çalışmalar yapılması,
Performans göstergesi: Güncelleşmenin gerçekleşmesi,
Hedef 4 Öğrencilerin Socrates-Erasmus, Farabi, Mevlana ve Orhun Öğrenci Değişim Programlarından faydalandırılması,
Faaliyet 1. Her yıl Fakülte öğrencilerimizin Dış İlişkiler Ofisi aracılığıyla ikili anlaşmalar çerçevesinde Socrates-Erasmus, Farabi, Mevlana ve Orhun Öğrenci Değişim Programlarına başvurmasının sağlanması,
Faaliyet 2. Bu programlar hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi,
Performans Göstergesi: Her yıl Socrates-Erasmus, Farabi, Mevlana ve Orhun Öğrenci Değişim Programlarına katılan öğrencilerin sayısında %100 artış sağlamak, Bilgilendirme toplantılarının sayısı,
Hedef 5. Öğretim Üyelerinin niteliğinin yükseltilmesi,
Faaliyet Yurtdışı eğitim programları ve bilimsel toplantılara katılımların desteklenmesi,
Performans göstergesi: Yurtdışı eğitim programları ve bilimsel toplantılara katılımların sayısındaki artış,
2. Stratejik Amaç: Bilimsel Araştırma ve Yayınların Sayısını ve Niteliğini Yükseltmek,
Hedef 1. Öğretim elemanlarının uluslararası nitelikteki yayın sayısının arttırılması,
Faaliyet Öğretim elemanlarının plan dönemi boyunca en az bir adet uluslararası hakemli dergide makale yayınlaması veya uluslararası kongrede bildiri sunması,
Performans Göstergesi: SSCI kapsamına giren yayınlarda artış,
Hedef 2. SSCI kapsamında ve nitelikli yayın yapanların ödüllendirilmesi,
Faaliyet Paydaşlarla iletişim kurup işbirliği yapmak ve yarışma, burs ve ödüller sağlamak,
Performans göstergesi: Nitelikli yayın yapanların elde ettiği ek gelirler,
Hedef 3. Öğretim elemanlarının ulusal nitelikteki yayınlarının sayısının arttırılması,
Faaliyet Öğretim elemanlarının ulusal hakemli dergide yılda en az iki makale yayınlanması veya iki ulusal kongrede bildiri sunması,
Performans göstergesi: Ulusal yayın sayısındaki artış,
Hedef 4. Öğretim elemanları tarafından yürütülen Üniversitemiz, DPT ve TÜBİTAK gibi diğer kurumların ya da AB fonlarının desteklediği bilimsel araştırma projesi sayısının arttırılması,
Faaliyet Plan dönemi boyunca her öğretim üyesinin DPT ve TÜBİTAK gibi diğer kurumların ya da AB fonlarının desteklediği bilimsel araştırma projesi için teklif vermesi veya bu tür projelerde aktif şekilde yer alması,
Performans göstergesi: Proje sayısında artış,
3. Stratejik Amaç: Yerel, Ulusal ve Uluslararası İşbirliği ve Ortaklıklar Geliştirmek
Hedef 1. Öğretim elemanlarının Socrates-Erasmus Öğretim Elemanı Değişim Programlarından faydalandırılması,
Faaliyet Öğretim elemanlarımızı Dış İlişkiler Ofisi aracılığıyla Socrates-Erasmus Öğretim Elemanları Değişim Programlarından faydalandırma çalışmalarına başlanması,
Perfromans Göstergesi: Socrates-Erasmus öğretim elemanı değişim programından yararlanan öğretim elemanı sayısı,
Faaliyet Değişik üniversitelerden akademisyenlerle ortak akademik etkinlikler düzenlenmesi,
Perfromans Göstergesi: Ortak akademik etkinliklerin sayısındaki artış,
Faaliyet Bölgedeki kamu ve özel sektör kuruluşlarının ihtiyaçlarının tespit edilmesi ve bunlara dönük araştırma ve projelerin gerçekleştirilmesi,
Performans Göstergesi: Kamu ve özel sektör kuruluşlarının verimliliğindeki artış
Hedef 4. Fakülte diplomalarının uluslararası geçerliliğinin sağlanması ile ilgili çalışmalarının başlanması,
Faaliyet Akreditasyon çalışmalarının başlatılması,
Performans Göstergesi: Akreditasyon sağlanan üniversite sayısı
4. Stratejik Amaç: ÖSYM Sınavlarında Üst Sıralarda Tercih Edilen Bir Fakülte Olmak,
Hedef 1. Fakültenin tanıtımını yapmak,
Faaliyet 1. Web sayfamızın Fakültemizin üstünlüklerini ve fırsatlarını kamuoyuna en iyi tanıtacak şekilde tasarlanması,
Faaliyet 2. Ortaöğretime yönelik bilgilendirme faaliyetlerinde bulunulması,
Performans göstergesi: Web sayfasının beğenilmesi, Bilgilendirme faaliyetlerinin sayısı,
Hedef 2. Fakültemizin tanıtımını yapmak amacıyla yeni kaydolan öğrencilere oryantasyon ve danışmanlık hizmetlerinin nitelik ve niceliğinin artırılması,
Faaliyet Her eğitim-öğretim yılının başında yeni kayıt olan öğrencilere Fakültemizi tanıtım amaçlı oryantasyon toplantısı yapılması ve öğrenci memnuniyet anketleri uygulanması,
Performans göstergesi: Oryantasyon Programlarının ve Memnuniyet Anketlerinin Sayısı,
Hedef 3. Mezun veya son sınıf öğrencilerine iş başvurularında danışmanlık hizmetlerinin verilmesi,
Faaliyet 1. Üniversite genelinde kurulacak bir Kariyer Ofisi aracılığıyla son sınıf öğrencilerine danışmanlık hizmetleri sağlanması,
Faaliyet 2. Kariyer günleri çerçevesinde öğrencilere işgücü piyasası hakkında bilgi verilmesi,
Faaliyet 3. Staj olanaklarının sağlanması,
Performans göstergesi: Kariyer ofisinin kurulması, Staj yapan öğrenci sayısı, Yapılan kariyer günleri sayısı,
Hedef 4. Üniversitemiz Mezunlar Derneği çatısı altında mezunlarla ilişkilerin geliştirilmesi,
Faaliyet Fakültemiz Web sayfasında oluşturulan linkdeki elektronik posta aracılığıyla mezunlarımızla iletişim kurulması,
Performans göstergesi: İletişim Kurulan Mezunların Sayısı
Hedef 5. Girişimciliği destekleme ve KOSGEB projeleri aracılığıyla öğrencilerin kendi işlerini kurmalarına yardımcı olunması,
Faaliyet Öğrencilerin girişimciliği destekleme ve KOSGEB tarafından gerçekleştirilen projelere katılımının teşvik edilmesi,
Performans göstergesi: Kendi İşini Kuran Mezun Sayısı
Hedef 6. Lisans programlarında öğrencilerin uzmanlaşarak istedikleri alanlara girmelerine imkan tanınması,
Faaliyet Seçmeli ders sayısının artırılması,
Performans göstergesi: Açılan seçmeli ders sayısı,
Hedef 7. Öğrencilerin mezuniyet sonrası sınavlardaki (SPK, KPSS, ALES, ÜDS, KPDS, Müfettişlik ve Uzmanlık vb.) başarısını artırmak,
Faaliyet Derslerin bazılarının sınavlara yönelik olarak yeniden düzenlenmesi,
Performans göstergesi: Öğrencilerin başarı yüzdesindeki artış.