Bölümümüz hakkında
Türkiye'de teorik ve deneysel eğitim veren seçkin bir kimya bölümüyüz…
Modern donanımlı kimya bölümleri öğrencilerin hedeflerini gerçekleştirmelerine, bağımsız ve ortak fikirler ortaya koymalarına yardımcı olurlar. 1974 yılından kurulan bölümümüz, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitim vermektedir. Hedefimiz uluslararası standartlarda bilgi ve pratik becerilere sahip kimyacılar yetiştirmektir. Deneyimli öğretim üyesi kadrosu ile bölümümüz araştırma yapma için güçlü cihaz ve laboratuvar donanımlarının yanı sıra bilimsel bilgiye kolay erişim olanaklarına sahiptir.
Bizimle araştırma yapmak; Atatürk Üniversitesi Fen Fakültesi Kimya Bölümünü seçmeniz için birçok nedeniniz var;
ÖA1-Öğrenciye, Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konulara uygulayabilme, analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme yeteneği kazandırmak.
ÖA2- Öğrenciye, uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi kazandırmak.
ÖA3 – Öğrenciye, öğrenmeyi öğrenme yanında öğrendiklerini eleştirel düşünce ışığında kritik edebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi kazandırmak.
ÖA4 – Öğrenciye, Kimya sektöründe karşılaşabilecek öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alıp çözümlere katkıda bulunabilecek bilgi, deneyim ve özgüveni kazandırmak
ÖA5 – Öğrenciye, kendi Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebileceği deneyimler kazandırmak;
ÖA6 – Öğrenciye, alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazandırmak,
ÖA7-Öğrenciye, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanım bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleyip kullanabileceği yöntem bilgisi kazandırmak,
ÖA8-Öğrenciye, Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetebilecek etik bilinç ve davranış yeteneği kazandırmak,
ÖA9 – Öğrenciye, iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık kazandırmak,
ÖA10 –Öğrenciye, elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilecek bilgi ve deneyim kazandırmak