PROGRAM ÖĞRETİM AMAÇLARI
ÖA1. Mesleğin ihtiyaç duyduğu estetik görüş ile tasarım yetkinliğine sahip; yapısal ve bitkisel malzemeyi detaylarıyla bilen; planlama-tasarım çalışmalarında kullanım ilke ve olanaklarına hakim bireyler yetiştirmek
ÖA2. Yerel ve ulusal ölçekte doğal ve kültürel kaynakların sürdürülebilirliği temelinde, peyzajın yapısını analiz ederek insan ve mekan ilişkisi içerisinde kırsal ve kentsel alanların planlanmasını ve tasarımını her yönden ele alıp değerlendirebilen, bu doğrultuda insan ihtiyaçlarına cevap verebilecek nitelikte plan tasarımı yapabilecek ve uygulayabilecek bireyler yetiştirmek
ÖA3. Mesleki ve evrensel etik değerlerin bilincinde, kendini ifade edebilen, ileri bilgi teknolojilerine hakim, yenilikçi, girişimci ve toplumsal ilişkileri üst düzeyde olan bireyler yetiştirmek
ÖA4. Bulunduğu coğrafyada yapılacak peyzaj mimarlığı çalışmalarında etkin rol üstlenerek, çalışmalara yön verebilecek ve bu yolla bölgesel gelişmeye katkıda bulunacak bireyler yetiştirmek
ÖA5. Pratik bilgisi, araştırmacı yapısı ve sorunlara bilimsel çözümler üretebilme yeteneği ile sektörde ve akademide aranan bireyler yetiştirmek
STRATEJİK AMAÇ VE HEDEFLERStratejik Amaç 1. Nitelikli eğitim ve öğretim faaliyetleri ile yenilikçi, girişimci ve alanında söz sahibi mezunlar vermek
Hedef 1. Öğrenci değişim programlarına katılım sağlayan öğrenci sayısını 2023 yılına kadar göre % 10 oranında artırmak
Hedef 2. Öğrenci memnuniyetini bir önceki yıla göre %5 artırmak
Stratejik Amaç 2. Ulusal ve uluslararası araştırma ve yayın sayısını artırarak, evrensel bilime katkı sağlamak
Hedef 1. SCI, SCI-Exp., SSCI, ve AHCI indekslerine giren yayın sayısı/ öğretim üyesi oranını 0,50’ye yükseltmek
Hedef 2. Kurum dışı (ulusal ve uluslararası kaynaklı ) proje sayısını yıllık % 2 ve Bilimsel Araştırma Proje sayısını yıllık % 10 oranında artırmak
Stratejik Amaç 3. Bölgesel kalkınmaya katkı sağlayarak, ülke kalkınması için değer oluşturmak
Hedef 1. Yerel ve bölgesel düzeyli komisyon ve kurullara her yıl en az 1 öğretim üyesinin üye olarak katılması
Hedef 2. Kent düzeyindeki düzenlenen toplantı ve çalıştay gibi etkinliklere katılımın bir önceki yıla göre %10 artırılması
Hedef 3. Kurum içi toplumsal duyarlılık projelerinin bir önceki yıla göre %5 artırılması
Hedef 4. Yerel ve bölgesel düzeyli mekânsal ve stratejik planlama çalışmalarına katkı sağlanması
Stratejik Amaç 4. Güçlü bir kurumsal kimlik oluşturmak
Hedef 1. Paydaşların (iç-dış) memnuniyet düzeyinin arttırılması için periyodik ölçümler yapılması ve paydaş memnuniyetini her yıl bir önceki yıla göre % 5 oranında artırılması
Hedef 2. Mezun öğrenciler için takip kayıt sistemi oluşturularak, mezunlarla ilişkilerin güçlendirilmesi