Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

Birim Bilgileri

İŞ SÜREÇLERİ

ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI 
İŞ SÜREÇLERİ

İŞ TANIMI

YAPILMASI GEREKENLER

DÖNEM

TARİH 

Veri Gönderim    İşlemleri

  • YÖKSİS veri gönderim işlemleri (statü, askerlik, trankript …vb)
Yıl boyunca
Ocak Aralık

Bilgilendirme    Toplantısı

  • Daire Başkanlığı personeli
  • Önlisans & Lisans ile Lisansüstü birim personelleri
Dönem Başlarında
Ekim
Ocak

Birim &    Bölüm & Program Açma Öğrenci Alma İşlemleri

  • Birimlerden taleplerin alınması, incelenmesi. Senato’da görüşülmesi
  • Senato Kararının YÖK’e gönderilmesi
  • ABAYS sürecinin takip edilmesi

Güz

Kasım

Aralık

Akademik Takvim    İşlemleri

  • Akademik Takvim Taslağının hazırlanması, birim görüşlerinin alınması
  •  Senatoda görüşülmesi
Güz
Şubat

Ders Kayıt 

İşlemleri

  • Birimlere ders kayıtları ile ilgili bilgilendirme yazısının gönderilmesi,
  • Web sayfasında ders kaydı bilgi rehberinin güncellenmesi,
  • Borçlandırma işlemlerinin yapılması ( II.Ö, uzatan, %10’ giren öğrenciler)
  • OBS Akademik takvimin güncellenmesi (Öğrenci ders kayıt & danışman ders onay & ders ekle bırak & mazaretli ders kayıt tarihlerinin OBS’ye girilmesi)
  • SMS Gönderimi (Öğrencilere ve danışmanlara ders kayıtlarının/onaylarının başlama bitiş tarihleri, ders ekle çıkar tarihleri,
Güz
Bahar
Aralık Eylül

Mezuniyet 

İşlemleri

  • Malzeme ihtiyacının belirlenerek tedarik süreçlerinin tamamlanması
  • Mezuniyet süreciyle ilgili personel planlamasının yapılması
  • Öğrenci Bilgi Sisteminde gerekmesi halinde güncelleme yapılması
  • OBS’de mezuniyet ve diploma teslim süreçleri ile ilgili çalışmaların yapılması
Bahar
Nisan

YKS 

İşlemleri

  • Kontenjan belirlenmesi ve Senato onayından geçirilmesi
  • Verilerin YÖKSİS’e kaydedilmesi
  • OBS’de kayıt süreçleri ile ilgili çalışmaların yapılması
  • Kayıt bilgi rehberinin güncellenmesi
  • Kayıt süreci için organizasyon planlaması yapılması (personel görevlendirilmesi, tanıtım broşürleri, yönlendirme afişleri, stant kurulumları, ikramlık malzeme temini, ilgili kurum kuruşlarla yazışmalar .gibi)
Güz
Aralık

Özel Yetenek    Sınavı İşlemleri

  • Birimlerden kayıt kılavuzunun istenilmesi
  • Klavuzların birleştirilerek Senato onayına sunulması,
  • Kılavuzun web sayfasında ilan edilmesi
  • Bilgi rehberinin güncellenmesi
  • OBS’de başvuru ve kayıt süreçleri ile ilgili çalışmaların yapılması
  • Yerleşme hakkı kazanan adayların kayıt işlemlerinin tamamlanması
Bahar
Nisan

YÖS İşlemleri

  • Kontenjanların belirlenmesi ve Senato onayından geçirilmesi
  • YÖKSİS’e kaydedilmesi
  • OBS’de başvuru ve kayıt süreçleri ile ilgili çalışmaların yapılması
Güz
Aralık

Yatay Geçiş    İşlemleri

  • Kontenjanların belirlenmesi ve Senato onayından geçirilmesi
  • YÖKSİS’e kaydedilmesi
  • Web sayfasında yatay geçiş bilgi rehberinin güncellenmesi
  • OBS’de başvuru ve kayıt süreçleri ile ilgili çalışmaların yapılması
  • Yatay geçiş gelen/giden öğrencilerin dosyalarının gönderilmesi/istenilmesi yazışmalarının yapılması
  • Kurum içi yatay geçişler için bilgilendirme yazısının gönderilmesi
Güz
Bahar
Aralık Haziran

Özel Öğrenci    İşlemleri

  • Web sayfasında Özel Öğrenci bilgi rehberinin güncellenmesi
  • OBS’de başvuru ve kayıt süreçleri ile ilgili çalışmaların yapılması
  • Özel öğrenci gelen/giden öğrencilerin yazışmalarının yapılması
Güz
Bahar
Aralık Eylül

Lisansüstü    Öğrenci Alım İşlemleri

  • Kontenjanların ve ön şartların belirlenmesi,
  • Rektörlük Makamından onay alınması,
  • Web sayfasında yatay geçiş bilgi rehberinin güncellenmesi
  • OBS’de başvuru ve kayıt süreçleri ile ilgili çalışmaların yapılması
Güz
  • Bahar
Nisan
Kasım

Yaz Okulu    İşlemleri

  • Yaz okulu bilgi rehberinin güncellenmesi
  • OBS’de başvuru ve kayıt süreçleri ile ilgili çalışmaların yapılması
  • Yaz okuluna yönelik borçlandırma yapılması
  • Dönem sonunda misafir öğrenci notlarını ilgili kurumlarla paylaşılması
Bahar
Nisan

Mali İşlemler

  • Malzeme ihtiyaçlarının planlanması
  • Gerekli satın alma işlemlerinin gerçekleştirilmesi
  • Hesapların kapatılması

Güz

Kasım

Aralık

Rutin İşlemler 

  • Harç iade işlemleri
  • Öğrenci disiplin işlemlerine yönelik çalışmalar
  • Mevzuat (Yönetmelik, Yönerge, Uygulama Esasları) değişiklikleri
  • Müfredat değişiklikleri
  • Askerlik tecil / tehir işlemleri
  • Katkı payı raporlama çalışmaları (YÖKSİS, Strateji Gel.D.Bşk.)
Yıl 
Boyunca
Ocak Aralık

Atatürk
Üniversitesi
Atatürk Üniversitesi Rektörlüğü
25240 Erzurum
Rektörlük: +90 442 231 1111
Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi: +90 850 255 0282
Araştırma Hastanesi: +90 442 344 6666
Klinik Diş Hekimliği: +90 442 236 0944

Üniversite Tercihleri

Takip Edin


Radyo Üniversite


Üniversite Yayınevi