1. Doktora Başvurularında Sahip Olunması Gereken Şartlar Nelerdir?
Doktora kadrolarına başvuru koşullarını aşağıdaki linkten öğrenebilirsiniz
Başvuru Koşulları izle
2. Doktora Eğitiminin (Tez Teslim Süresi) Asgari ve Azami Süreleri Ne Kadardır?
Doktora eğitiminin süresi (tez teslim süresi) en erken 8. yarıyılın başlangıcı en geç 12. yarıyılın sonudur
3. Danışman Ataması Nasıl Yapılır?
Danışman ataması, Ana Bilim Dallarının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile yapılır
4. Ortak Danışman Atanması İçin İzlenecek Yol Nedir?
Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda ilgili ana bilim/ana sanat dalı başkanlığının teklifi ile atanacak ikinci tez danışmanı, üniversite kadrosu dışından yurt içi veya yurt dışında bulunan başka bir yükseköğretim kurumundan da en az doktora derecesine sahip kişilerden olabilir (bkz. Uygulama Esasları madde: 9/2). Ana bilim dalının teklifi ve enstitü yönetim kurulunca kararlaştırılır.
5. Danışman Değişikliği İçin Ne Yapılmalıdır?
Danışman ve/veya öğrenci dilekçesi ve danışman değişiklik formu ile birlikte bölüm üst yazısı enstitüye gönderilir. Enstitü yönetim kurulu kararı ile yapılır.
Danışman Değişiklik Formuna Aşağıdaki Linkten Ulaşabilirsiniz.
Danışman Değişiklik Formu indir
6. Kayıt Dondurma Talebi Hangi Durumlarda ve Ne Zaman Yapılabilir?
Kayıt dondurmak için yapılacak başvurular ders kaydı yaptırmış olmak şartı ile yarıyılın ilk 10 iş günü içinde yapılır (bkz. Atatürk Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği madde: 19).
7. Başvuru Formlarına Nereden Ulaşılır?
Lisansüstü formlarını indirmek için tıklayınız izle
8. Doktora Eğitiminde Kayıt Silme İşlemi Hangi Durumlarda Gerçekleştirilir?
Öğrenci;
A. Aldığı dersleri azami süresi içerisinde başarılı olarak tamamlamadığında
B. Son teslim süresine kadar seminerini teslim etmediği veya başarısız olduğunda
C. Yeterlik sınavına en geç 5. yarıyıl sonuna kadar girmediği (öğrenci süresi içerisinde yeterlik sınavına girmezse başarısız kabul edilir) ve/veya 5. yarıyılda başarısız olup 6. yarıyılda da yeterlik sınavına girmemesi ve/veya başarısız olması durumunda
D. Yeterlik sınavında 2 kez üst üste başarısız olduğunda
E. İki defa üst üste veya üç defa aralıklı TİK raporu vermediği ve/veya TİK raporlarında başarısız olduğunda
F. Azami süresi içerisinde tezini teslim etmediğinde
G. Bunlar dışında
Atatürk Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
Atatürk Üniversitesi Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
Atatürk Üniversitesi Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi
çerçevesinde Enstitü Yönetim Kurulu kararınca kayıt silme işlemi yapılır.
9. Doktora Derslerinin Tamamlanması ve Seminerin Son Teslim Süresi Ne Zamandır?
Doktora dersleri ve seminer en geç 4. yarıyıl bitiminde tamamlanmalıdır.
10. Derslerini Azami Süresi İçinde Tamamlamayanların Yönetmeliğe Göre Durumu Nedir?
4. yarıyıl sonunda derslerini tamamlayamayan öğrencilerin kayıtları silinir
11. Seminer Çalışması Ne Zamana Kadar Teslim Edilmelidir?
Yeterlilik sınavı öncesi seminer başarılı olarak enstitüye teslim edilmelidir
12. Ders Döneminde Alınması Gereken Asgari Kredi Miktarı Ne Kadardır?
Alınması gereken asgari kredi sayısı 21’dir.
13. Seminer Tesliminde İzlenecek Yollar?
Seminer çalışması öğrenci tarafından Lisansüstü Etkinliklere yüklenmelidir.
14. Zorunlu Ders Nedir? Öğrenim Görülen Programın Zorunlu Dersleri Nelerdir?
Alınması ve başarılı olunması gereken dersler “Zorunlu Ders” olarak adlandırılır. Enstitümüz yüksek lisans ve doktora programlarında "Bilim, Etik ve Eğitim" 2020-2021 bahar yarıyılında itibaren ise doktora öğrencilerine "Proje Hazırlama" dersi zorunlu ders olarak alınması gerekmektedir.
15. Yeterlik Sınavına Müracaat Şartları, İzlenecek Yol ve Doldurulması Gereken Formlar Nedir?
Adayın yeterlik sınavına girebilmesi için asgari ders yükünü başarı ile tamamlamış olması ve seminerini teslim etmiş olması gerekir. 2021 yılı itibarı ile Yeterlik Sınavı OBS üzerinden yapılacaktır.
Yeterlik Sınavı Öncesi Kontrol Formu indir
Doktora Yeterlik Sınav Jürisi Öneri Formu indir
16. Yeterlik Sınavına İlk ve Son Giriş Dönemleri Ne Zamandır?
Öğrenci asgari kredi miktarını tamamlayıp seminerini teslim ettikten sonra yeterlik sınavına girebilir. Yeterlik sınavına en geç 5. yarıyıl içinde girilir.
17. Yeterlik Sınavına Giriş Hakkı Ne Kadardır?
Yeterlik sınavına 2 giriş hakkı vardır.
18. Yeterlik Sınavını Süresi İçinde Geçemeyen Öğrencinin Durumu Nedir?
Enstitü ile ilişiği kesilir
19. Yeterlik Sınavı Sonrası İzlenecek Yol ve Doldurulması Gereken Formlar Nedir?
Yeterlik sınavı sonrasında aşağıdaki formlar doldurularak, bölüm aracılığıyla enstitüye iletilir.
Yeterlik Yazılı Sınav Formu indir
Yeterlik Sözlü Sınav Formu indir
Yeterlik Sınavı Sonucu Formu indir
20. Tez Konusu Önerisi Ne Zamana Kadar Verilebilir?
Yeterlik sınavı başarıyla tamamlanıp, tez izleme komitesi oluşturulduktan sonra verilir
21. Tez İzleme Komitesi (TİK) Nasıl Oluşturulur ?
Yeterlilik sınavından başarılı olanlar için tez izleme komitesi (TİK) bir ay içerisinde ana bilim dalının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayıyla oluşturulur (bkz. UE Madde 21(1).
Aşağıdaki form doldurularak, Ana Bilim Dalı aracılığıyla enstitüye iletilir.
Tez İzleme Komitesi Öneri Formu indir
22. Tez Konusu Önerisinde İzlenecek Yol ve Doldurulması Gereken Formlar Nedir?
Öğrenci danışman ile birlikte tez konusunu belirler, Tez İzleme Komitesine (TİK) sunum yapar, sunum kaydı, Etik Kurul Onayı, Tez Konusu Önerisi Şablonu ve Tez Önerisi Etik Bildirim ve İntihal Beyan Formu ile birlikte Ana Bilim Dalı kanalıyla veya Lisansüstü Etkinliklerden gönderilmesi gerekmektedir.
23. TİK Raporları Hangi Dönemlerde Verilir?
Tez izleme komitesi raporları yılda iki kez olmak üzere (Ocak-Haziran, Temmuz-Aralık) verilir.
Aşağıdaki Linkten Ara Rapor Formunu İndirebilirsiniz.
Tez İzleme Komitesi Ara Rapor Formu indir
24. En Fazla Kaç TİK Verilmediği Takdirde Öğrencinin Kaydı Silinir?
Tez izleme komitesi raporları, 2 kez üst üste veya 3 kez aralıklı olarak verilmediği ya da bu raporların başarısız olarak değerlendirildiği durumlarda, öğrencinin enstitüyle ilişiği kesilir.
25. Öğrencinin Tez Teslimi Yapabilmesi İçin En Az Kaç TİK Vermesi Gerekir?
Tez önerisi kabul edildikten sonra, en az 3 adet başarılı tez izleme komitesi raporu düzenlenmesi gerekir.
26. Öğrencinin Tez Teslimi Yapabilmesi İçin Toplam Kaç AKTS’si Olmalıdır?
Öğrencinin tez teslimi yapabilmesi için toplam 240 AKTS’sinin olması gerekmektedir.
27. Tez Savunması Başlangıç Aşamasında İzlenecek Yol Nedir?
Tez savunması öncesi aşağıdaki formlar doldurularak ana bilim dalı kanalıyla enstitüye ulaştırılır. Enstitü yönetim kurulu kararından sonra öğrenci belirlenen tarihte tez savunmasına alınır.
1. Doktora Tez Savunma Öncesi Kontrol Formu indir
2. Doktora Tez Savunma Sınavı Jüri Öneri Formu indir
3. Etik Bildirim ve İntihal Beyan Formu indir (İntihal raporu danışman tarafından Turnitin programından alınır. İntihal oranı belirlenen oranın altında olmalıdır)
4. Tez Yazım Kurallarına Uygunluk Kontrol Formu indir
28. Tez Tesliminde İzlenecek Yol Ve Doldurulması Gereken Formlar Nedir?
Tez savunmasında başarılı olan öğrenci aşağıdaki formları doldurarak tez ile birlikte enstitüye teslim eder.
1. Lisansüstü Tez Değerlendirme Formu indir (5 Adet) (Her bir jüri üyesi tarafından doldurulan ıslak imzalı formdur)
2. Tez Savunma Sınav Sonucu Ortak Rapor Formu indir
29. Tez Eseri İçerisine Konulması Gereken Formlar Nelerdir?
1. Tez Onay Sayfası indir
30. Öğrencinin Doktora Mezuniyet işlemleri için Enstitüye Teslim Edeceği Evraklar Nelerdir?
1. Tez, baskı öncesi yazım kurallarına uygunluğunun denetlenmesi için enstitüye gösterilmelidir
2. Tez kapağı enstitüden temin edilir
3.YÖK Ulusal Tez Merkezi'nden Tez Veri Giriş Formu üretilerek imzalı, 1 adet çıktı enstitüye teslim edilir
Tez veri giriş formu üretmek için tıklayınız
5. Savunma sonrasında tez teslim beyan formu jüri üyelerine imzalatılmalıdır.
Savunma Sonrası Jüri Üyelerine Tez Teslim Beyan Formu indir (her jüri üyesi tarafından doldurulur)
6. 1 adet enstitüye, 5 adet danışman ve jüri üyelerine, 1 adet öğrenciye olmak üzere toplam 7 adet ciltli tez (2. danışman olması halinde 8 adet ciltli tez) bastırılarak enstitüye teslim edilmeli ve Enstitü Müdürü’nün imza onayı alınmalıdır
7. Enstitüye 1 adet CD’ye yazdırılmış tez ( PDF formatında kaydedilerek) teslim edilir.
CD’nin içeriğinde 1 adet dosya ( tezin tamamı) bulunacaktır.
Buradaki bilgiler öğretim elemanları ve öğrenciler için pratik bilgiye ulaşım amacıyla, yönetmelikler ve uygulama esasları dikkate alınarak hazırlanmış olup hukuki bir bağlayıcılığı yoktur. Hukuki süreç ve itiraz durumlarında esas olan yönetmelikler ve uygulama esaslarıdır.